Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/1478
Τύπος: | Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό |
Τίτλος: | Can the history of the balance of nature-idea inform the design of narratives for highlighting general aspects of nature of science? |
Εναλλακτικός τίτλος: | Μπορεί η ιστορία της ιδέας της ισορροπίας της φύσης να οδηγήσει στη δημιουργία αφηγήσεων με στόχο τη διδασκαλία της φύσης της επιστήμης; |
Συγγραφέας: | [EL] Αμπατζίδης, Γεώργιος[EN] Ampatzidis, Georgios [EL] Εργαζάκη, Μαρίντα[EN] Ergazaki, Marida |
Ημερομηνία: | 2021 |
Περίληψη: | The idea of the Balance of Nature (BON-idea), which implies a predetermined order and stability guaranteed by a God’s will or nature itself, is much older than the science of ecology and had a remarkable influence on it. It seems that the history of the BON-idea might be used for highlighting Nature of Science (NOS). Our study concerns whether it is actually feasible to draw on the BON-idea history in order to design historical narratives that could effectively support students to reach a better understanding of general NOS aspects. In this paper, we focus on which general NOS aspects could be highlighted by the BON-idea history and how. So, we argue that the BON-idea history can offer resources for the design of narratives that outline scientific knowledge as (i) influenced by socio-cultural contexts, (ii) mediated by creativity, and (iii) subject to change. |
Γλώσσα: | Αγγλικά |
Σελίδες: | 12 |
DOI: | 10.26220/rev.3574 |
EISSN: | 1792-3999 |
Θεματική κατηγορία: | [EL] Εκπαίδευση, άλλοι τομείς[EN] Education, miscellaneous |
Λέξεις-κλειδιά: | Διδακτική φυσικών επιστημών; φύση της επιστήμης; Nature of science; history of science; balance of nature |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © The Author(s) 2021 |
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: | https://pasithee.library.upatras.gr/review/article/view/3574 |
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: | https://pasithee.library.upatras.gr/review/index |
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: | Review of Science, Mathematics and ICT Education |
Τεύχος: | 1 |
Τόμος: | 15 |
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): | 77-88 |
Σημειώσεις: | This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) through the Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning» in the context of the project “Reinforcement of Post-doctoral Researchers - 2nd Cycle” (MIS-5033021), implemented by the State Scholar-ships Foundation (IKY). |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Μεταδιδακτορικοί ερευνητές |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Το πλήρες κείμενο αυτού του τεκμηρίου δεν διατίθεται προς το παρόν από το αποθετήριο