Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/1481
Τύπος: | Ανακοίνωση σε συνέδριο |
Τίτλος: | Global discourses on inclusion and local language curricular practices: a Greek case study |
Συγγραφέας: | [EL] Τσατσαρώνη, Άννα[EN] Tsatsaroni, Anna [EL] Κουτσιούρη, Σοφία[EN] Koutsiouri, Sofia [EL] Αντωνίου, Ιουλία[EN] Antoniou, Ioulia |
Ημερομηνία: | 08/04/2021 |
Περίληψη: | Inclusive education is a complex and ambiguous “late modernity reform project”, with problematic implementations within and across educational systems. However, despite the contestation on its meanings and the complexity of its enactments, over the last three decades, discourses on inclusion and social integration have become dominant at supranational and national level. The research reported in this paper focuses on how inclusion as a regulative discourse is re-articulated at the micro-level of schools. In particular, it explores how this discourse affects the enactments of the Modern Greek Language curricula - a “gatekeeper” subject for students’ successful educational trajectories - in specific school contexts of inner Athens, Greece, an area with high rates of multicultural and disadvantaged student populations. |
Γλώσσα: | Αγγλικά |
Τόπος δημοσίευσης: | Washington, DC USA |
Σελίδες: | 10 |
DOI: | 10.3102/1686198 |
Θεματική κατηγορία: | [EL] Δευτεροβάθμια εκπαίδευση[EN] Secondary education |
Λέξεις-κλειδιά: | inclusion; literacy; educational inequalities; Curriculum; pedagogic practices |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © The Author(s) 2021 |
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: | Each presenter retains copyright on the full-text paper. Repository users should follow legal and ethical practices in their use of repository material; permission to reuse material must be sought from the presenter, who owns copyright. Users should be aware of the . |
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: | https://www.researchgate.net/profile/Sofia-Koutsiouri |
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: | https://www.aera.net/Publications/Online-Paper-Repository/AERA-Online-Paper-Repository-Viewer/ID/1686198 |
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: | http://www.aera.net/repository |
Όνομα εκδήλωσης: | AERA 2021 Annual Meeting |
Τοποθεσία εκδήλωσης: | Orlando, FL, USA |
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: | 08/04/2021 |
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: | 12/04/2021 |
Σημειώσεις: | This research is co-financed By Greece and the European Union (European Social Fund – ESF) through the Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020» in the context of the project “Enactments of Greek Language Curriculum in Public Secondary Schools in Athens. The importance of context” (MIS 5049167). |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Ερευνητικές ομάδες |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Σελίδες | Μέγεθος | Μορφότυπος | Έκδοση | Άδεια | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Τσατσαρώνη_1o Τελικό Παραδοτέο ΜIS 5049167.pdf | Conference Paper | 10 σελίδες σελίδες | 768.92 kB | Adobe PDF | Δημοσιευμένη/του Εκδότη | Δείτε/ανοίξτε |