Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/151
Τύπος: | Ανακοίνωση σε συνέδριο |
Τίτλος: | Διαδραστική εφαρμογή με τρισδιάστατες απεικονίσεις και ψηφιακούς οδηγούς στο μάθημα της χημείας στο ΕΜΠ |
Συγγραφέας: | [EL] Δαλακώστα, Κωνσταντίνα[EN] Dalacosta, Konstadina [EL] Παυλάτου, Ευαγγελία[EN] Pavlatou, Evangelia |
Ημερομηνία: | 31/05/2019 |
Περίληψη: | Η παρούσα εργασία μελετά τον τρόπο με τον οποίο αναδομείται η επιστημονική γνώση των προπτυχιακών φοιτητών πάνω σε βασικές έννοιες της Ανόργανης Χημείας, που διδάσκονται σε τρεις σχολές του ΕΜΠ, βελτιώνοντας τη μαθησιακή τους διαδικασία αλλά και διορθώνοντας παρανοήσεις τους ή και λανθασμένες αντιλήψεις τους. Γι’ αυτό τον σκοπό κατασκευάστηκε διαδραστική εφαρμογή βασισμένη στη συνδυαστική χρήση των διαδραστικών cartoons (ως ψηφιακών οδηγών) και των τρισδιάστατων απεικονίσεων. Επιλέχθηκαν συγκεκριμένες έννοιες από το μάθημα της Ανόργανης Χημείας βάσει των οποίων έγινε έρευνα στη Σχολή Χημικών Μηχανικών, Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών και στη ΣΕΜΦΕ, του ΕΜΠ. Κατασκευάστηκαν ιστοχώροι, στους οποίους ενσωματώθηκαν «ψηφιακοί βοηθοί» cartoons (τύπου avatar όπως η Curie, ο Einstein, ο Darwin) στο εκπαιδευτικό υλικό, οι οποίοι μπορούν να διευκολύνουν την παρουσίαση και μελέτη δυσνόητων εννοιών από τον μικρόκοσμο, με το να δίνουν έμφαση, να περιγράφουν ή και να επεξηγούν σημεία γνωστικού ενδιαφέροντος. Η κατασκευή του εκπαιδευτικού υλικού εστίασε σε έννοιες που οι τρισδιάστατες απεικονίσεις μέσω της ενεργής συμμετοχής του φοιτητή συνεισφέρουν ουσιαστικά από γνωστικής πλευράς, στην κατανόηση και μελέτη των κρυσταλλικών στερεών, μοναδιαίων κυψελίδων, μεταλλικών - ιοντικών - ομοιοπολικού πλέγματος στερεών, ατομικών τροχιακών, υβριδισμού κ.α. Όλες οι τρισδιάστατες απεικονίσεις έχουν δυνατότητες περιστροφής, μεγέθυνσης, σμίκρυνσης δομών. Πραγματοποιήθηκε έρευνα, με χρήση δύο ερωτηματολογίων ένα για τη θεματική ενότητα «Στερεά και Κρυσταλλικές δομές» και ένα για τη θεματική ενότητα «Ατομικά τροχιακά-Θεωρία VSEPR και Θεωρία Δεσμού Σθένους-Υβριδισμός». Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν ενθαρρυντικά καθώς αποτυπώθηκε από τους ίδιους τους φοιτητές η άποψη ότι ουσιαστικά βοηθήθηκαν από τη χρήση του υλικού, το οποίο τρέχει χωρίς plug ins στους περισσότερους φυλλομετρητές. Τα υψηλά ποσοστά των ορθών απαντήσεων τους, επιβεβαίωσε το συμπέρασμα ότι από διδακτική πλευρά αλλά και γνωστική πλευρά, η ενεργός συμμετοχή των φοιτητών στη μαθησιακή τους διαδικασία, ακολουθώντας έναν κύκλο που περιλαμβάνει την εκμάθηση-κατανόηση-οπτικοποίηση εννοιών από το υπομικροσκοπικό επίπεδο, τους κατεύθυνε τελικά στην επιστημονικά ορθή αναδόμηση της γνώσης τους. |
Γλώσσα: | Ελληνικά |
Τόπος δημοσίευσης: | Αθήνα, Ελλάδα |
Σελίδες: | 6 |
Θεματική κατηγορία: | [EL] Εκπαίδευση[EN] Education |
Λέξεις-κλειδιά: | Τρισδιάστατες απεικονίσεις; ψηφιακοί βοηθοί; Χημεία; Στερεά και Κρυσταλλικές δομές; Ατομικά τροχιακά-Θεωρία VSEPR και Θεωρία Δεσμού Σθένους-Υβριδισμός |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © by the authors. |
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: | https://12pesxm.chemeng.ntua.gr/final_papers/ED0078.pdf |
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: | https://12pesxm.chemeng.ntua.gr/home |
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: | https://12pesxm.chemeng.ntua.gr/view_session/27 |
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: | Πρακτικά 12ου Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου Χημικής Μηχανικής |
Όνομα εκδήλωσης: | 12o Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Χημικής Μηχανικής |
Τοποθεσία εκδήλωσης: | Αθήνα, Ελλάδα |
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: | 29/05/2019 |
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: | 31/05/2019 |
Σημειώσεις: | H παρούσα εργασία αποτελεί μέρος της Μεταδιδακτορικής Έρευνας, της Δρ. Κων/νας Δαλακώστα που υλοποιήθηκε με υποτροφία του ΙΚΥ, η οποία χρηματοδοτείται από την πράξη «Ενίσχυση Μεταδιδακτόρων Ερευνητών/Ερευνητριών» από του πόρους του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δία Βίου Μάθηση» με άξονες προτεραιότητας 6,8,9 και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – ΕΚΤ και το ελληνικό δημόσιο». |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Μεταδιδακτορικοί ερευνητές |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Σελίδες | Μέγεθος | Μορφότυπος | Έκδοση | Άδεια | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ED0078.pdf | 6 σελίδες σελίδες | 1.23 MB | Adobe PDF | Δημοσιευμένη/του Εκδότη | Δείτε/ανοίξτε |