Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1545
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: Applying a parent training program in a naturalistic behavior analytic context to improve attachment in children with ASD
Συγγραφέας: [EL] Στεφανάκη, Αρετή[EN] Stefanaki, Aretisemantics logo
[EL] Γκόγκος, Γεώργιος[EN] Gkogkos, Georgiossemantics logo
[EL] Βαρλοκώστα, Σπυριδούλα[EN] Varlokosta, Spyridoulasemantics logo
[EL] Γενά, Αγγελική[EN] Gena, Angelikisemantics logo
Ημερομηνία: 27/08/2022
Περίληψη: Infants develop attachment to their caregivers very early on. The quality of attachment is considered to be crucial for the emotional development of humans and animals alike. Despite its importance, very little is known about how attachment develops between children with Autism Spectrum Disorder (ASD) and their caregivers. The purpose of the present study was to assess the attachment patterns of two young children with ASD with their parents and to identify the means for promoting parent, child, and parent–child relational characteristics that may contribute to the development of secure attachment. The results replicated prior findings pertaining to attachment quality of children with ASD and demonstrated the effectiveness of a naturalistic, behavior-analytic intervention in improving the quality of their attachment.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 21
DOI: 10.1007/s10803-022-05719-4
EISSN: 1573-3432
Θεματική κατηγορία: [EL] Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά[EN] Humanities, generalsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Attachment
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © The Author(s), under exclusive licence to Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature 2022
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: Springer Nature or its licensor holds exclusive rights to this article under a publishing agreement with the author(s) or other rightsholder(s); author self-archiving of the accepted manuscript version of this article is solely governed by the terms of such publishing agreement and applicable law.
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://link.springer.com/article/10.1007/s10803-022-05719-4
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://link.springer.com/journal/10803
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Journal of Autism and Developmental Disorders
Τόμος: 53
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 4164–4184
Σημειώσεις: The present work was co-funded by the European Union and Greek national funds through the Operational Program "Human Resources Development, Education and Lifelong Learning" (NSRF 2014-2020), under the call “Supporting Researchers with an Emphasis on Young Researchers - Cycle B” (MIS: 5048140).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Attachment and ASD1.35 MBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηccbysaΔείτε/ανοίξτε