Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/1551
Τύπος: | Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό |
Τίτλος: | Assessment of informal learning program on weather phenomena: its perception and necessity in Greece |
Συγγραφέας: | [EL] Μακρή, Κυριακούλα[EN] Makri, Kyriakoula [EL] Γαλανάκη, Ελισσάβετ[EN] Galanaki, Elissavet [EL] Κωλέτσης, Ιωάννης[EN] Koletsis, Ioannis [EL] Κοτρώνη, Βασιλική[EN] Kotroni, Vassiliki [EL] Λαγουβάρδος, Κωνσταντίνος[EN] Lagouvardos, Konstantinos |
Ημερομηνία: | 01/10/2020 |
Περίληψη: | The inadequate approach of the weather phenomena, the associated atmospheric processes as well as their impacts at the Greek education led to the creation of the learning program "Peri Anemon & Ydaton", by the meteorological unit of the National Observatory of Athens. The program, which is presented to Junior High School and High School students, is structured into five thematic sessions and covers eight learning goals, the implementation of which was assessed using a multiple-response questionnaire. In general, the program "Peri Anemon & Ydaton" is a vivid example for the efficiency of informal learning programs. Furthermore, it is the first attempt for the recording of the results as an assessment of an informal learning program on weather and climate in Greece. The learning program "Peri Anemon & Ydaton" is implemented with the approval of the Educational Policy Institute of Greece, thus indicating its pedagogical adequacy. |
Γλώσσα: | Αγγλικά |
Σελίδες: | 20 |
DOI: | 10.24331/ijere.753774 |
ISSN: | 2458-9322 |
Θεματική κατηγορία: | [EL] Δευτεροβάθμια εκπαίδευση[EN] Secondary education [EL] Μετεωρολογία και Επιστήμες της ατμόσφαιρας[EN] Meteorology and Atmospheric Sciences |
Λέξεις-κλειδιά: | Informal learning; Meteorology; Assessment; perceptions |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © IJERE. All rights reserved |
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: | https://dergipark.org.tr/en/pub/ijere/issue/54719/753774 |
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: | http://www.ijere.com/ |
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: | International Journal of Educational Research Review |
Τεύχος: | 4 |
Τόμος: | 5 |
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): | 315 - 334 |
Σημειώσεις: | The first author is financed by the project ‚Reinforcement of Postdoctoral Researchers - 2nd Cycle‛ (MIS-5033021), implemented by the State Scholarships Foundation (ΙΚΥ). This project is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) through the Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning». |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Μεταδιδακτορικοί ερευνητές |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Σελίδες | Μέγεθος | Μορφότυπος | Έκδοση | Άδεια | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Assessment of Informal Learning Program on Weather Phenomena.pdf | Paper | 1.44 MB | Adobe PDF | Δημοσιευμένη/του Εκδότη | Δείτε/ανοίξτε |