Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/1553
Τύπος: | Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό |
Τίτλος: | Employing mobile technologies to investigate the association between abstraction skills and performance in environmental studies in early primary school |
Συγγραφέας: | [EL] Κανάκη, Καλλιόπη[EN] Kanaki, Kalliopi [EL] Καλογιαννάκης, Μιχαήλ[EN] Kalogiannakis, Michail [EL] Πουλάκης, Εμμανουήλ[EN] Poulakis, Emmanouil [EL] Πολίτης, Παναγιώτης[EN] Politis, Panagiotis |
Ημερομηνία: | 22/03/2022 |
Περίληψη: | Harmonised with the shift of education to satisfying the requirements of modern societies for cultivating 21st century skills, we introduce the novel idea of the synergistic development of computational thinking skills and environmental awareness in the early primary school years, by employing mobile technologies. |
Γλώσσα: | Αγγλικά |
Σελίδες: | 9 |
DOI: | 10.3991/ijim.v16i06.28391 |
EISSN: | 1865-7923 |
Θεματική κατηγορία: | [EL] Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά[EN] Humanities, general |
Λέξεις-κλειδιά: | mobile technologies; computational thinking; abstraction; environmental study |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © 2022 The Author(s) |
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: | This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. |
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: | https://online-journals.org/index.php/i-jim/article/view/28391 |
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: | https://online-journals.org/index.php/i-jim/index |
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: | International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM) |
Τεύχος: | 6 |
Τόμος: | 16 |
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): | 241–249 |
Σημειώσεις: | This research was co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund-ESF) through the Operational Programme “Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014–2020” in the context of the project “Assessment tool for fundamental computational thinking competences of students in the early stages of primary education” (MIS 5048168) |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Ερευνητικές ομάδες |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Σελίδες | Μέγεθος | Μορφότυπος | Έκδοση | Άδεια | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobile Technologies - IJIM.pdf | Επιστημονικό Άρθρο | 9 σελίδες σελίδες | 903.36 kB | Adobe PDF | Δημοσιευμένη/του Εκδότη | Δείτε/ανοίξτε |