Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/1554
Τύπος: | Ανακοίνωση σε συνέδριο; Αναρτημένη ανακοίνωση (poster) |
Τίτλος: | Assessing algorithmic thinking skills in early primary school amid environmental studies |
Συγγραφέας: | [EL] Κανάκη, Καλλιόπη[EN] Kanaki, Kalliopi [EL] Καλογιαννάκης, Μιχαήλ[EN] Kalogiannakis, Michail [EL] Πουλάκης, Εμμανουήλ[EN] Poulakis, Emmanouil [EL] Πολίτης, Παναγιώτης[EN] Politis, Panagiotis |
Ημερομηνία: | 09/04/2021 |
Περίληψη: | The presented work introduces part of a wider project aiming for the development and the assessment of fundamental computational thinking skills in early childhood education. More precisely, the part of the project that is presented refers to an assessment tool constructed by the authors, which focuses on evaluating algorithmic thinking skills of first and second grade primary school students. It employs data collection instruments and analysis techniques of mixed method research methodology and it is proposed to be applied in the classroom amid environmental studies. A relevant research conducted is also discussed, which focused on establishing validity and reliability of the results provided by the assessment tool, evaluating students’ algorithmic thinking skills and testing the relationship between algorithmic thinking skills and the levels of the content understanding of the course. |
Γλώσσα: | Αγγλικά |
Τόπος δημοσίευσης: | Virtual Conference |
Σελίδες: | 7 |
Θεματική κατηγορία: | [EL] Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά[EN] Humanities, general |
Λέξεις-κλειδιά: | computational thinking; algorithmic thinking; environmental study |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © 2021 The Author(s) © NARST |
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: | https://narst.org/conferences/2021-annual-conference |
Όνομα εκδήλωσης: | NARST 94th Annual International Conference |
Τοποθεσία εκδήλωσης: | Virtual Conference |
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: | 07/04/2021 |
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: | 10/04/2021 |
Σημειώσεις: | Program: https://narst.org/sites/default/files/2021-04/NARST%202021%20Virtual%20Conference%20Program_FINALa.pdf This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund) through the Operational Program “Human Resources Development, Education and Lifelong Learning” (KA 10574). |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Ερευνητικές ομάδες |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Σελίδες | Μέγεθος | Μορφότυπος | Έκδοση | Άδεια | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
NARST Poster.pdf | 1 σελίδες | 842.78 kB | Adobe PDF | Δημοσιευμένη/του Εκδότη | Δείτε/ανοίξτε | ||
NARST Proposal.pdf | 6 σελίδες | 552.02 kB | Adobe PDF | Δημοσιευμένη/του Εκδότη | Δείτε/ανοίξτε | ||
NARST 2021 Virtual Conference Program_FINALa.pdf | 1.63 MB | Adobe PDF | Δημοσιευμένη/του Εκδότη | Δείτε/ανοίξτε |