Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1554
Τύπος: Ανακοίνωση σε συνέδριοΑναρτημένη ανακοίνωση (poster)
Τίτλος: Assessing algorithmic thinking skills in early primary school amid environmental studies
Συγγραφέας: [EL] Κανάκη, Καλλιόπη[EN] Kanaki, Kalliopisemantics logo
[EL] Καλογιαννάκης, Μιχαήλ[EN] Kalogiannakis, Michailsemantics logo
[EL] Πουλάκης, Εμμανουήλ[EN] Poulakis, Emmanouilsemantics logo
[EL] Πολίτης, Παναγιώτης[EN] Politis, Panagiotissemantics logo
Ημερομηνία: 09/04/2021
Περίληψη: The presented work introduces part of a wider project aiming for the development and the assessment of fundamental computational thinking skills in early childhood education. More precisely, the part of the project that is presented refers to an assessment tool constructed by the authors, which focuses on evaluating algorithmic thinking skills of first and second grade primary school students. It employs data collection instruments and analysis techniques of mixed method research methodology and it is proposed to be applied in the classroom amid environmental studies. A relevant research conducted is also discussed, which focused on establishing validity and reliability of the results provided by the assessment tool, evaluating students’ algorithmic thinking skills and testing the relationship between algorithmic thinking skills and the levels of the content understanding of the course.
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Virtual Conference
Σελίδες: 7
Θεματική κατηγορία: [EL] Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά[EN] Humanities, generalsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: computational thinkingalgorithmic thinkingenvironmental study
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2021 The Author(s)
© NARST
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://narst.org/conferences/2021-annual-conference
Όνομα εκδήλωσης: NARST 94th Annual International Conference
Τοποθεσία εκδήλωσης: Virtual Conference
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 07/04/2021
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 10/04/2021
Σημειώσεις: Program: https://narst.org/sites/default/files/2021-04/NARST%202021%20Virtual%20Conference%20Program_FINALa.pdf
This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund) through the Operational Program “Human Resources Development, Education and Lifelong Learning” (KA 10574).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
NARST Poster.pdf1 σελίδες842.78 kBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηinceduΔείτε/ανοίξτε
NARST Proposal.pdf6 σελίδες552.02 kBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηinceduΔείτε/ανοίξτε
NARST 2021 Virtual Conference Program_FINALa.pdf1.63 MBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηnocopyΔείτε/ανοίξτε