Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1710
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: The impact of public servants recovery on public organizations’ reputation: a double source examination
Συγγραφέας: [EL] Τσαμαντουρίδης, Κυριάκος[EN] Tsamantouridis, Kyriakossemantics logo
[EL] Τσαμέτη, Αγγελική[EN] Tsameti, Angelikisemantics logo
[EL] Μπέλλου, Βικτωρία - Μαρία[EN] Bellou, Victoriasemantics logo
[EL] Ανδρονικίδης, Ανδρέας[EN] Andronikidis, Andreassemantics logo
Ημερομηνία: 07/12/2021
Περίληψη: Currently, employees are required to deal with changes and difficulties both throughout their occupation as a whole, and during their workday. Thus, resource loss could be evident, which could provoke irreversible results both in employees’ emotional performance, and organizations’ image and reputation. Employee recovery then is viewed as critical for switching back to a pre-stressor condition and potentially to a positive and satisfied state. This study examines the impact of employees’ state of recovery on public organizations’ reputation, in the light of the mediating role of affective delivery. Analyzing responses from 31 public servants who work in different public organizations in Greece and a total of 354 responses from civilians, we confirmed that employees’ recovery does enhance employees’ affective delivery, which in turn has a positive effect on public organization’s reputation.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 7
DOI: 10.35248/2315-7844.21.9.315
ISSN: 2315-7844
Θεματική κατηγορία: [EL] Οργανωσιακή συμπεριφορά και Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού[EN] Organizational Behavior and Human Resource Managementsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Recovery from WorkAffective DeliveryReputationPublic sectorDouble source
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2021 The Author(s)
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original author and source are credited.
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://www.walshmedicalmedia.com/open-access/the-impact-of-public-servants-recovery-on-public-organizationsrsquo-reputation-a-double-source-examination-88039.html
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://www.walshmedicalmedia.com/review-public-adminstration-management.html
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Review of Public Administration and Management
Τεύχος: 11
Τόμος: 9
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): Article no 315
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Το πλήρες κείμενο αυτού του τεκμηρίου δεν διατίθεται προς το παρόν από το αποθετήριο