Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1739
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: Differences in oral language growth between children with and without literacy difficulties: evidence from early phases of learning to read and spell in Greek
Συγγραφέας: [EL] Καργιωτίδης, Απόστολος[EN] Kargiotidis, Apostolossemantics logo
[EL] Γρηγοράκης, Ιωάννης[EN] Grigorakis, Ioannissemantics logo
[EL] Μουζάκη, Αγγελική[EN] Mouzaki, Aggelikisemantics logo
[EL] Μανωλίτσης, Γεώργιος[EN] Manolitsis, Georgiossemantics logo
Ημερομηνία: 04/08/2021
Περίληψη: The present study examined the oral language growth differences in a sample of 256 Greek-speaking children with and without literacy difficulties (LD), during the first two elementary grades. Measures of vocabulary, phonological awareness (PA), morphological awareness (MA), and rapid automatized naming (RAN) were administered in both grades for the assessment of oral language growth. Reading skills were individually assessed in grade 1 and together with spelling in grade 2. Results showed that PA, MA, and RAN growth differed between children with and without LD. Furthermore, children with spelling difficulties, either single or mixed with reading difficulties, presented a slower MA growth rate than children with single reading difficulties. These findings are informative for the early prognosis and intervention of LD.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 24
DOI: 10.1080/19404158.2021.1961160
EISSN: 1940-4166
Θεματική κατηγορία: [EL] Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης[EN] Education and Educational Researchsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: VocabularyMorphological awarenessPhonological skillsLiteracy difficulties
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2021 Learning Difficulties Australia
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19404158.2021.1961160
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://www.tandfonline.com/journals/rald20
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Australian Journal of Learning Difficulties
Τεύχος: 2
Τόμος: 26
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 89-112
Σημειώσεις: This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund-ESF) throughthe Operational Programme “Human Resources Development, Education and Lifelong Learning2014-2020” in the context of the project “The role of oral language skills developmental rate οnidentification of children with learning difficulties in literacy and οn development of their learningprofiles” (MIS 5049016). [MIS 5049016]
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Kargiotidis et al_AJLD 2021.pdf696.7 kBAdobe PDF-incncΔείτε/ανοίξτε