Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/174
Τύπος: | Ανακοίνωση σε συνέδριο |
Τίτλος: | Melancholic architectures:the case of video games |
Συγγραφέας: | [EL] Μαλακασιώτη, Αγγελική[EN] Malakasioti, Angeliki |
Ημερομηνία: | 12/04/2018 |
Περίληψη: | Melancholy is a phenomenon with philosophical, scientific as well as artistic implications, which raises issues of spatiality, perception and awareness. In this context, the idea of melancholy does not relate to the depressive, clinically defined psychological states of a human subject, but rather to a state of mind or a deeply intimate way of understanding and experiencing the world. Thus, the melancholic literature is collocated to video game experience in order to bring to light multiple spatial, temporal or narrative characteristics that are capable of instructing the user’s experience. Video game environments are observed through an architectural point of view - representations, concept design, audiovisual language, interactivity processes are taken into consideration - highlighting in this way multiple issues of spatiality as potential factors of an experiential design. The notion of ‘space’ forms the guide through which the ‘art of melancholy’ is observed, revealing multiple metaphoric elements that the melancholic phenomenon introduces such as ‘shapes’, ‘materials’, ‘structures’, ‘relations’, ‘transpositions’. A series of spatial melancholic features are collected and afterwards, applied to video games, in search for common ground with existing virtual environments or digital experiences, which players seek and finally consume in games with an inherent promise of a melancholic vision. |
Γλώσσα: | Αγγλικά |
Τόπος δημοσίευσης: | Istanbul, Turkey |
Σελίδες: | 7 |
ISSN: | 2398-9467 |
Θεματική κατηγορία: | [EL] Αρχιτεκτονική μηχανική[EN] Architecture engineering |
Λέξεις-κλειδιά: | architecture; design; video games; melancholy |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © by the author © AMPS C.I.O. |
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: | http://architecturemps.com/wp-content/uploads/2019/03/AMPS-Proceedings-14-Moving-Images-Static-Spaces-1.pdf |
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: | http://architecturemps.com/wp-content/uploads/2019/03/AMPS-Proceedings-14-Moving-Images-Static-Spaces-1.pdf |
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: | AMPS CONFERENCE Moving Images – Static Spaces: Architectures, Art, Media, Film, Digital Art and Design |
Τόμος: | 14 |
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): | 118-124 |
Σειρά δημοσίευσης: | AMPS Proceedings Series 14 |
Όνομα εκδήλωσης: | Moving Images – Static Spaces: Architectures, Art, Media, Film, Digital Art and Design |
Τοποθεσία εκδήλωσης: | Istanbul, Tyrkey |
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: | 12/04/2018 |
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: | 13/04/2018 |
Σημειώσεις: | This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) through the Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning» in the context of the project “Reinforcement of Postdoctoral Researchers” (MIS-5001552), implemented by the State Scholarships Foundation (ΙΚΥ). |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Μεταδιδακτορικοί ερευνητές |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Σελίδες | Μέγεθος | Μορφότυπος | Έκδοση | Άδεια | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Angeliki Malakasioti_Full Paper_Melancholic architectures_The Case of Videogames1.pdf | Melancholic Architectures: The case of Video Games | 7 σελίδες σελίδες | 349.72 kB | Adobe PDF | - | Δείτε/ανοίξτε |