Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/178| Τύπος: | Ανακοίνωση σε συνέδριο |
| Τίτλος: | Assessing the impact of virtualizing physical labs |
| Συγγραφέας: | [EL] Παξινού, Ευγενία[EN] Paxinou, Evgenia![]() [EL] Ζαφειρόπουλος, Βασίλης[EN] Zafeiropoulos, Vasilis ![]() [EL] Σύψας, Αθανάσιος[EN] Sypsas, Athanasios ![]() [EN] Kiourt, Chairi ![]() [EL] Καλλές, Δημήτριος[EN] Kalles, Dimitris ![]() |
| Ημερομηνία: | Ιου-2018 |
| Περίληψη: | Virtual laboratories are the new online educational trend for communicating to students practical skills of science. In this paper we report on a comparison of techniques for familiarizing distance learning students with a 3D virtual biology laboratory, in order to prepare them for their microscopy experiment in their physical wet lab. Initial training for these students was provided at a distance, via Skype. Their progress was assessed through Pre and Post-tests and compared to those of students who opted to only prepare for their wet lab using the conventional face-to-face educational method, which was provided for all students. Our results provide preliminary answers to questions such as whether the incorporation of a virtual lab in the educational process will improve the quality of distance learning education and whether a virtual lab can be a valuable educational supplement to students enrolled in laboratory courses on Biology. |
| Γλώσσα: | Αγγλικά |
| Τόπος δημοσίευσης: | Genova, Italy |
| Σελίδες: | 8 |
| ISBN: | 978-615-5511-23-3 |
| ISSN: | 2707-2819 |
| Θεματική κατηγορία: | [EL] Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Other Social Sciences![]() |
| Λέξεις-κλειδιά: | Virtual Reality; Educational Scenarios; Assessment; Onlabs; Teaching Methods |
| Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © by the authors. |
| Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: | Proceedings are available online and can be downloaded for free. |
| Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: | https://www.researchgate.net/publication/326040444_Assessing_the_Impact_of_Virtualizing_Physical_Labs https://proceedings.eden-online.org/wp-content/uploads/2018/06/Annual_2018_Genova_Proceedings_ISSN.pdf |
| Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: | https://proceedings.eden-online.org/ |
| Τίτλος πηγής δημοσίευσης: | Proceedings of the European Distance and E-Learning Network 2018 Annual Conference |
| Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): | 151-158 |
| Σειρά δημοσίευσης: | European Distance and E-Learning Network (EDEN) Conference Proceedings |
| Όνομα εκδήλωσης: | EDEN 2018 ANNUAL Conference, Exploring the Micro, Meso and Macro Navigating between dimensions in the digital learning landscape |
| Τοποθεσία εκδήλωσης: | Genoa, Italy |
| Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: | 17/06/2018 |
| Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: | 20/06/2018 |
| Εμφανίζεται στις συλλογές: | Ερευνητικές ομάδες |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Το πλήρες κείμενο αυτού του τεκμηρίου δεν διατίθεται προς το παρόν από το αποθετήριο
