Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/178
Τύπος: Ανακοίνωση σε συνέδριο
Τίτλος: Assessing the impact of virtualizing physical labs
Συγγραφέας: [EL] Παξινού, Ευγενία[EN] Paxinou, Evgeniasemantics logo
[EL] Ζαφειρόπουλος, Βασίλης[EN] Zafeiropoulos, Vasilissemantics logo
[EL] Σύψας, Αθανάσιος[EN] Sypsas, Athanasiossemantics logo
[EN] Kiourt, Chairisemantics logo
[EL] Καλλές, Δημήτριος[EN] Kalles, Dimitrissemantics logo
Ημερομηνία: Ιου-2018
Περίληψη: Virtual laboratories are the new online educational trend for communicating to students practical skills of science. In this paper we report on a comparison of techniques for familiarizing distance learning students with a 3D virtual biology laboratory, in order to prepare them for their microscopy experiment in their physical wet lab. Initial training for these students was provided at a distance, via Skype. Their progress was assessed through Pre and Post-tests and compared to those of students who opted to only prepare for their wet lab using the conventional face-to-face educational method, which was provided for all students. Our results provide preliminary answers to questions such as whether the incorporation of a virtual lab in the educational process will improve the quality of distance learning education and whether a virtual lab can be a valuable educational supplement to students enrolled in laboratory courses on Biology.
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Genova, Italy
Σελίδες: 8
ISBN: 978-615-5511-23-3
ISSN: 2707-2819
Θεματική κατηγορία: [EL] Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Other Social Sciencessemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Virtual RealityEducational ScenariosAssessmentOnlabsTeaching Methods
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © by the authors.
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: Proceedings are available online and can be downloaded for free.
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://www.researchgate.net/publication/326040444_Assessing_the_Impact_of_Virtualizing_Physical_Labs
https://proceedings.eden-online.org/wp-content/uploads/2018/06/Annual_2018_Genova_Proceedings_ISSN.pdf
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://proceedings.eden-online.org/
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Proceedings of the European Distance and E-Learning Network 2018 Annual Conference
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 151-158
Σειρά δημοσίευσης: European Distance and E-Learning Network (EDEN) Conference Proceedings
Όνομα εκδήλωσης: EDEN 2018 ANNUAL Conference, Exploring the Micro, Meso and Macro Navigating between dimensions in the digital learning landscape
Τοποθεσία εκδήλωσης: Genoa, Italy
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 17/06/2018
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 20/06/2018
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Το πλήρες κείμενο αυτού του τεκμηρίου δεν διατίθεται προς το παρόν από το αποθετήριο