Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1791
Τύπος: Διδακτορική διατριβή
Τίτλος: The influence of Harry Partch’s instruments and musical language in the composition 43 in 43 for ensemble and an investigation for an alternative notation system
Συγγραφέας: [EL] Ράλλη, Ελένη[EN] Ralli, Elenisemantics logo
Επιβλέπων διατριβής: [EL] Παπαγεωργίου, Δημήτριος[EN] Papageorgiou, Dimitriossemantics logo
Συμβουλευτική επιτροπή: [DE] Walter, Caspar Johannessemantics logo
[DE] Brotbeck, Romansemantics logo
Μέλος εξεταστικής επιτροπής: [EL] Λαπιδάκης, Μιχαήλ[EN] Lapidakis, Michalissemantics logo
[EL] Στεφάνου, Δανάη[EN] Stefanou, Danaesemantics logo
[EL] Κόκορας, Παναγιώτης[EN] Kokoras, Panayiotissemantics logo
[EL] Κυριακάκης, Γιώργος[EN] Kyriakakis, Giorgossemantics logo
Ημερομηνία: 28/09/2022
Περίληψη: Η εργασία αυτή αποτελεί συνοδευτικό υπόμνημα στο κύριο καλλιτεχνικό μέρος της διδακτορικής μου διατριβής που είναι η σύνθεση του έργου για οργανικό σύνολο (όργανα Partch και δυτικά μουσικά όργανα) 43 in 43. Το έργο εστιάζει στη διαλεκτική σχέση που ανάπτυξα ανάμεσα σε δυο διαφορετικές κατηγορίες οργάνων, επαναπροσδιορίζοντας τις παραμέτρους συνύπαρξής τους και θέτοντας ένα νέο πλαίσιο καλλιτεχνικής δημιουργίας. Μέσα από την προσωπική προβληματική που αναπτύσσω, τόσο σε τεχνικό όσο και σε αισθητικό επίπεδο, προτείνεται η συνύπαρξη των δυο διαφορετικών κατηγοριών οργάνων, με σεβασμό στην παράδοση του Partch αλλά και σε συνέχεια μιας καινούργιας πρακτικής, όπως αυτή ξεκίνησε να δημιουργείται μετά την ανακατασκευή των οργάνων Partch στην Ευρώπη το 2013 από το Ensemble Musikfabrik. Το υπόμνημα χωρίζεται σε τρία κυρίως κεφάλια ακολουθούμενα έναν επίλογο. Στο πρώτο παραθέτω βιογραφικά στοιχεία του Partch και τα χαρακτηριστικά των τριών ιδιοτήτων του, του θεωρητικού, του κατασκευαστή οργάνων και του συνθέτη. Συνεχίζοντας, επικεντρώνομαι στους στόχους αυτής της εργασίας και του καλλιτεχνικού έργου, όπως προκύπτουν από ελλείψεις στην υπάρχουσα βιβλιογραφία και εργογραφία. Στο δεύτερο κεφάλαιο επικεντρώνομαι στη βασική παρουσίαση των ιδιοτήτων του Partch μέσω μιας σύντομης ανάλυσης του θεωρητικού του συστήματος, κάποιων βασικών του οργάνων και συνθέσεων, και πως αυτά επηρέασαν την αισθητική, τη δομή και την σημειογραφία του έργου μου 43 in 43. Επίσης, στο κεφάλαιο αυτό γίνεται εκτεταμένη αναφορά στη συνεργασία μου με τα μέλη του Ensemble Musikfabrik, και στα αποτελέσματα της επιτόπιας έρευνας που με βοήθησαν να αποσαφηνίσω τεχνικές και αισθητικές αβεβαιότητες, να θέσω τους στόχους μου και να αντιμετωπίσω τις πρακτικές, δομικές και καλλιτεχνικές προκλήσεις. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζω αναλυτικά το έργο μου, από την αρχική σύλληψη της ιδέας, τον σχεδιασμό, τους πρακτικούς, ηχητικούς και αισθητικούς προβληματισμούς, καταλήγοντας στην επιμέρους εσωτερική οργάνωση του, παραθέτοντας τα βασικά μακροδομικά και μικροδομικά του στοιχεία. Τέλος, ως επίλογο, κάνω μια σύντομη αναφορά στους στόχους που τέθηκαν στην αρχή, ελέγχοντας τη συνάφειά τους με το καλλιτεχνικό προϊόν και καταλήγοντας σε μια αποτίμηση και αξιολόγηση, σε σχέση με το κατά πόσο συνέβαλα σε μια σύνθεση που προάγει μια συνέχεια σε μια παράδοση που πλέον μετρά πάνω από έναν αιώνα, φωτίζοντάς την κάτω από ένα νέο πρίσμα καλλιτεχνικής δημιουργίας.

This paper supplements the main artistic part of my doctoral dissertation, namely, the composition of a work for an instrumental ensemble (Partch instruments and Western musical instruments), 43 in 43. This text focuses on the dialectical relationship that I developed between two different categories of instruments to redefine the parameters of their coexistence and set a new framework for artistic creation. Through the personal problematic that I developed on both a technical and an aesthetic level, a path for the coexistence of the two different categories of instruments is proposed that respects Partch's tradition while following a new practice that started to emerge after the reconstruction of Partch’s instruments in Europe in 2013 by Ensemble Musikfabrik. This paper is divided into three main chapters, followed by a conclusion. In the first chapter, I provide biographical information about Partch and describe the characteristics of his three identities: as a theorist, an instrument maker, and a composer. Next, I focus on this dissertation's and the artistic work's goals as revealed by deficiencies in the existing literature and already existing artistic work. In the second chapter, I focus on an introductory presentation of Partch's occupation through a brief analysis of his theoretical system, as well as some of his most representative instruments and compositions, and I elaborate on how these influenced ’the aesthetics, structure, and notation of my composition 43 in 43. This chapter also includes extensive references to my collaboration with the members of Ensemble Musikfabrik and the results of the field research, which helped me clarify technical and aesthetic uncertainties, set my goals, and address practical, structural, and artistic challenges. In Chapter 3, I present the parameters of my composition in detail, from the initial conception of the idea and the design, practical, sonic, and aesthetic considerations to its internal organization, by listing its main macro- and microstructural elements. Finally, I make a brief reference to the objectives set at the beginning, linking their relevance to the artistic product and concluding with an assessment and evaluation of whether I have contributed a composition that promotes continuity in a tradition that now that has been alive for more than a century while nevertheless illuminating it under a new prism of artistic creation.
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
Σελίδες: 215
DOI: 10.12681/eadd/52434
Θεματική κατηγορία: [EL] Μουσική[EN] Musicsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: ΣυνθεσηΜικροτονικοτηταΙδιοχειρα μουσικα οργανα
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © Eleni Ralli 2022
Σημειώσεις: This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) through the Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning» in the context of the project “Strengthening Human Resources Research Potential via Doctorate Research” (MIS-5000432), implemented by the State Scholarships Foundation (ΙΚΥ)
Εμφανίζεται στις συλλογές:Υποψήφιοι διδάκτορες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Το πλήρες κείμενο αυτού του τεκμηρίου δεν διατίθεται προς το παρόν από το αποθετήριο