Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1794
Τύπος: Διδακτορική διατριβή
Τίτλος: "Be something more": ελαστικές μορφές εργασίας και έμφυλη επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης
Εναλλακτικός τίτλος: "Be something more": flexible forms of work and gendered entrepreneurship in Greece of economic crisis
Συγγραφέας: [EL] Ρήνα, Γεωργία[EN] Rina, Georgiasemantics logo
Επιβλέπων διατριβής: [EL] Τσιμπιρίδου, Φωτεινή[EN] Tsibiridou, Fotinisemantics logo
Συμβουλευτική επιτροπή: [EL] Σπυριδάκης, Μάνος[EN] Spyridakis, Manossemantics logo
[EL] Μάνος, Ιωάννης[EN] Manos, Ioannissemantics logo
Μέλος εξεταστικής επιτροπής: [EL] Κόφτη, Δήμητρα[EN] Kofti, Dimitrasemantics logo
[EL] Κράββα, Βασιλική[EN] Kravva, Vassilikisemantics logo
[EL] Πεγκλίδου, Αθηνά[FR] Peglidou, Athénasemantics logo
[EL] Σιδέρη, Ελένη[EN] Sideri, Elenisemantics logo
Ημερομηνία: Σεπ-2023
Περίληψη: Μέσα από εθνογραφική έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε θυγατρικές εταιρείες άμεσων πωλήσεων στη Θεσσαλονίκη, η εν λόγω διατριβή προσπαθεί να αναδείξει τις πολλαπλές επιπτώσεις της ευέλικτης απασχόλησης (flexibility) και της εργασιακής επισφάλειας (precarity) στις ζωές των εργαζομένων κατά την περίοδο της μνημονιακής Ελλάδας (2008/2018). Επιπλέον, προσπαθεί να ανιχνεύσει τις σημασίες μιας νέας κυβερνολογικής που παγκοσμιοτοπικά διαπερνά και μετασχηματίζει τα υποκείμενα, ως εργαζόμενους/ες και πολίτες, μέσα από την διάδοση της λογικής περί homo entrepreneur και homo economicus, δηλαδή μέσα από τη εμφάνιση ενός νέου ωφελιμιστικού υποκειμένου, το οποίο έχει ως στόχο του την μεγιστοποίηση του κέρδους του και το οποίο αναλαμβάνει την αποκλειστική ευθύνη της αποτυχίας ή της επιτυχίας του. Τέλος, εστιάζει στην γυναικεία επιχειρηματικότητα, στην αλληλεπίδραση και τη διαντίδραση μεταξύ φύλου και επιχείρησης. Επιπλέον, αναδεικνύει το κατά πόσο η ίδια η σύσταση της επιχείρησης μεταβάλλει ή επιβάλλει στερεότυπα τους έμφυλους ρόλους εντός της, εξαρτώμενη από το ίδιο το επαγγελματικό πλαίσιο/συμφραζόμενο, όπου οι εργαζόμενοι/ες μοιράζονται τον ίδιο χώρο αλλά βρίσκονται σε διαφορετικές, ιεραρχικά δομημένες, θέσεις. Η μελέτη των λόγων (discourse) και η ανάλυση των πρακτικών των εργαζομένων πρόκειται να συμβάλει στην ποιοτική διάσταση των τρόπων μέσα από τους οποίους ορίζονται, βιώνονται, διαπλάθονται και μετασχηματίζονται τόσο οι έννοιες της ‘επιχειρηματικότητας’ και της ‘εργασίας’, όσο και οι υποκειμενικότητες στην φάση του ύστερου καπιταλισμού.
Γλώσσα: Ελληνικά
Τόπος δημοσίευσης: Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
Σελίδες: 523
DOI: 10.12681/eadd/54589
Θεματική κατηγορία: [EL] Ανθρωπολογία[EN] Anthropologysemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: επιχειρηματικότηταφύλοευελιξίαπρεκαριάτονεοφιλελευθερισμόςάμεσες πωλήσειςπολυεπίπεδο μάρκετινγκκοινωνική ανθρωπολογία
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © Ρήνα, Γεωργία 2023
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 Διεθνές
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/54589
Σημειώσεις: Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», στο πλαίσιο της Πράξης «Ενίσχυση του ανθρώπινου ερευνητικού δυναμικού μέσω της υλοποίησης διδακτορικής έρευνας – 2ος Κύκλος» (MIS-5000432), που υλοποιεί το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Υποψήφιοι διδάκτορες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
RinaGeorgiaPhD2023.pdfΔιδακτορική διατριβή523 σελίδες σελίδες7.56 MBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηccbyncndΔείτε/ανοίξτε