Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1802
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: Communicating vessels: drama and human rights education in in-service teacher training
Εναλλακτικός τίτλος: Communicating vessels: drama and human rights education in in-service teacher training
Συγγραφέας: [EL] Χολέβα, Αθανασία[EN] Choleva, Athanasiasemantics logo
[EL] Λενακάκης, Αντώνης[EN] Lenakakis, Antonissemantics logo
[EL] Πίγκου - Ρεπούση, Μυρτώ[EN] Pigkou - Repousi, Myrtosemantics logo
Ημερομηνία: 22/09/2021
Περίληψη: This paper supports the contention that the methodologies of human rights education and educational drama share a common ground and that that the three fundamental dimensions of human rights education (HRE) (learning about, through and for human rights) can be addressed through drama. Our quantitative research is focused on an educational drama workshop for in-service teachers that dealt with human rights and refugees. The data was collected through questionnaires and analysed with reference to six hypotheses. These hypotheses were about how highly motivated teachers assessed their knowledge of human rights and their readiness for teaching human rights by using educational drama methodologies. The data showed statistically significant increase on all of the above hypotheses after the teachers had been trained. Their levels of readiness were also found to be significantly higher after the end of the school year. This indicates that the drama training had an impact on teachers’ human rights education.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 24
DOI: 10.7577/hrer.4186
ISSN: 2535-5406
Θεματική κατηγορία: [EL] Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης[EN] Education and Educational Researchsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Educational dramaclassroom methodologiesIn-service trainingquantitative researchGreece
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2021 The Author(s)
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: This is an OpenAccess publication licensed under terms given in: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ (CC-BY 4.0). https://www.humanrer.org
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://www.researchgate.net/publication/355755559_Communicating_vessels_drama_and_human_rights_education_in_in-service_teacher_training
https://www.academia.edu/61059955/Communicating_vessels_drama_and_human_rights_education_in_in_service_teacher_training
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://humanrer.org/index.php/human/article/view/4186
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://humanrer.org/index.php/human/index
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Human Rights Education Review
Τεύχος: 3
Τόμος: 4
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 65-88
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Choleva_Lenakakis_Repousi_2021_HRER.pdfJournal Paper24 σελίδες1.02 MBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηincncΔείτε/ανοίξτε