Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/453
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: Facebook group PETCoN (Physical Education Teacher Collaborative Network). An innovative approach to PE teacher in-service training: a self-determination theory perspective
Συγγραφέας: [EL] Γοροζίδης, Γεώργιος[EN] Gorozidis, Georgiossemantics logo
[EL] Τζιουμάκης, Ιωάννης[EN] Tzioumakis, Yannissemantics logo
[EL] Κρομμύδας, Χαράλαμπος[EN] Krommidas, Charalampossemantics logo
[EL] Παπαϊωάννου, Αθανάσιος[EN] Papaioannou, Athanasiossemantics logo
Ημερομηνία: 20/08/2020
Περίληψη: The purpose of the study was the evaluation of a teacher in-service training program, namely “PE.T.Co.N.“, an online community of practice via Facebook groups. Drawing from Self-Determination theory (SDT), the program aimed at satisfying teachers’ autonomy, competence, and relatedness needs and facilitating their autonomous motivation. Pre-post measurements showed significant improvements in key variables that can determine training success. Preliminary quantitative group insights supported by qualitative data revealed enhanced participatory dynamics in terms of members’ interaction. Findings suggest that PE.T.Co.N. is a promising, innovative approach to teacher training. Implications are discussed in light of SDT.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 16
DOI: 10.1016/j.tate.2020.103184
ISSN: 0742-051X
Θεματική κατηγορία: [EL] Κοινωνική ψυχολογία[EN] Social Psychologysemantics logo
[EL] Ψυχολογία της εκπαίδευσης[EN] Educational Psychologysemantics logo
[EL] Εκπαίδευση[EN] Educationsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: PE teachersIn-service trainingCommunities of practiceFacebook groupsAutonomous motivationBasic psychological needs
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2020 Elsevier Ltd. All rights reserved
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7440874/
https://europepmc.org/article/med/32843819
https://selfdeterminationtheory.org/wp-content/uploads/2020/09/2020_gorozidis_PETCoN.pdf
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X20313755
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://www.sciencedirect.com/journal/teaching-and-teacher-education
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Teaching and Teacher Education
Τόμος: 96
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): Article no 103184
Σημειώσεις: This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) through the Operational Program “Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014e2020” in the context of the project “PE Teachers Collaboration Network (PE.T.Co.N.)” (MIS 5004619)
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Το πλήρες κείμενο αυτού του τεκμηρίου δεν διατίθεται προς το παρόν από το αποθετήριο