Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/478
Τύπος: | Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό |
Τίτλος: | Bridging audio and augmented reality towards a new generation of serious audio-only games |
Συγγραφέας: | [EL] Ροβίθης, Εμμανουήλ[EN] Rovithis, Emmanouel [EL] Φλώρος, Ανδρέας[EN] Floros, Andreas [EL] Μουστάκας, Νικόλαος[EN] Moustakas, Nikolaos [EL] Βογκλής, Κωνσταντίνος[EN] Vogklis, Konstantinos [EL] Κότσιρα, Λίλλυ[EN] Kotsira, Lilly |
Ημερομηνία: | 01/06/2019 |
Περίληψη: | Η παρούσα δημοσίευση εξετάζει τις δυνατότητες αλληλεπίδρασης και εμβύθισης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και των συστημάτων επαυξημένης πραγματικότητας ως προς την ενίσχυση των γνωστικών ικανοτήτων και της διδακτικής διαδικασίας. Οι συγγραφείς προτείνουν τη συστηματική αξιοποίηση ηχητικών και ακουστικώς επαυξημένων εφαρμογών στην εκπαίδευση υποστηρίζοντας πως τα ερευνητικά καταγεγραμμένα αποτελέσματα της αλληλεπίδρασης στα παραπάνω πλαίσια συνάδει με τους επίσημα διατυπωμένους εκπαιδευτικούς στόχους του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και του διεθνούς παιδαγωγικού συστήματος International Baccalaureate. Educational practices are constantly adjusting to technological advances, in order to improve their effectiveness in delivering knowledge and preparing students for the challenges of modern digital society. Electronic games and augmented reality environments are two such media that can shape powerful modes of interactive and immersive experiences. Audio games in particular, i.e. electronic games that utilise data sonification and audio interaction techniques to express all narrative and gameplay content, have been proven to enhance players’ skills, such as concentration, memory, fantasy, emotional response, perception, data management and cooperation. However, despite the promising research findings reported in literature, there has been no systematic approach in integrating systems based on audio interaction into formal education. This article suggests that audio games can be designed and implemented for the delivery of targeted curricula through an engaging learning experience, whereas fusing audio game mechanics into new interactive technologies, such as augmented reality environments, will further enhance the students’ immersiveness in the learning process. Towards establishing the theoretical framework for the design of educational audio games, as well as educational augmented reality audio games, the authors review existing approaches and argue that the inherent features of both audio interaction and augmented reality systems agree with the official educational goals formulated by the Greek Ministry of Education and the International Baccalaureate Institution. Then, they discuss four original projects in terms of sound and mechanics design to demonstrate that audio games can address a wide range of subjects, adopt cross-curricular strategies, facilitate complex modes of interaction, and realise creative, collaborative and inclusive learning activities. |
Γλώσσα: | Αγγλικά |
Σελίδες: | 13 |
DOI: | 10.34190/JEL.17.2.07 |
ISSN: | 1479-4403 |
Θεματική κατηγορία: | [EL] Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες[EN] Humanities and the Arts |
Λέξεις-κλειδιά: | Educational Games; Educational Audio; Electronic Games; Augmented Reality Audio; International Baccalaureate; audio games; serious games; augmented reality; audio interaction; music education |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © ACPIL- Academic Conferences International Limited |
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: | Creative Commons Αναφορά - Όχι Παράγωγα Έργα (CC BY-ND) |
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: | https://www.researchgate.net/publication/334721249_Bridging_Audio_and_Augmented_Reality_towards_a_new_Generation_of_Serious_Audio-only_Games |
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: | http://ejel.org/volume17/issue2 |
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: | http://www.ejel.org/main.html |
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: | Electronic Journal of e-Learning (EJEL) |
Τεύχος: | 2 |
Τόμος: | 17 |
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): | 144-156 |
Σημειώσεις: | This work is funded by the Operational Program Human Resources Development, Education and Life- long learning, Priority Axes 6, 8, 9, Act "Supporting Researchers with emphasis on New Researchers" (grant MIS number: 5007016), which is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund - ESF). |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Ερευνητικές ομάδες |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Σελίδες | Μέγεθος | Μορφότυπος | Έκδοση | Άδεια | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bridging Audio and Augmented Reality towards a new Generation of Serious Audio-only Games.pdf | Άρθρο σε Επιστημονικό Περιοδικό Πλήρους Κρίσης | 13 σελίδες σελίδες | 1.02 MB | Adobe PDF | Δημοσιευμένη/του Εκδότη | Δείτε/ανοίξτε |