Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/540
Τύπος: Ανακοίνωση σε συνέδριο
Τίτλος: Individual differences in fractions' conceptual and procedural knowledge: what about older students?
Συγγραφέας: [EL] Μπεμπένη, Μαρία[EN] Bempeni, Mariasemantics logo
[EL] Πουλοπούλου, Σταυρούλα[EN] Poulopoulou, Stavroulasemantics logo
[EL] Τσιπλάκη, Ιωάννα[EN] Tsiplaki, Ioannasemantics logo
[EL] Βαμβακούση, Ξάνθη[EN] Vamvakoussi, Xeniasemantics logo
Ημερομηνία: Ιου-2018
Περίληψη: We constructed and calibrated an instrument targeting conceptual and procedural fraction knowledge. We used this instrument in a quantitative study with 126 secondary students (7th and 9th graders), testing the hypothesis that there are individual differences in the way students combine the two types of knowledge. Cluster analysis revealed four distinct student profiles: Students who were either stronger or weaker than expected with respect to both types of knowledge; students who were stronger with respect to conceptual knowledge; and students who were stronger with respect to procedural knowledge. These findings support the individual differences hypothesis.
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Umeå, Sweden
Σελίδες: 8
Θεματική κατηγορία: [EL] Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Other Social Sciencessemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Mathematics Education
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © by the author(s)
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://mathedulab.ecedu.uoi.gr/wp-content/uploads/2020/11/bempenipoulopouloutsiplakivamvakoussi-pme-42-proceedings.pdf
https://eric.ed.gov/?id=ED602299
https://www.researchgate.net/publication/326266453_INDIVIDUAL_DIFFERENCES_IN_FRACTIONS'_CONCEPTUAL_AND_PROCEDURAL_KNOWLEDGE_WHAT_ABOUT_OLDER_STUDENTSINDIVIDUAL_DIFFERENCES_IN_FRACTIONS'_CONCEPTUAL_AND_PROCEDURAL_KNOWLEDGE_WHAT_ABOUT_OLDER_STUDENTS
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: http://www.igpme.org/publications/current-proceedings/
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Τόμος: 2
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 147-154
Όνομα εκδήλωσης: 42nd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Τοποθεσία εκδήλωσης: Umeå, Sweden
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 03/07/2018
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 08/07/2018
Σημειώσεις: This project is implemented through the Operational Program “Human Resources Development, Education, and Lifelong Learning” and is Co-financed by the European Union (European Social Fund ) and Greek national funds.
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Bempeni,Poulopoulou,Tsiplaki,&Vamvakoussi_PME_42_Proceedings.pdf8 σελίδες269.17 kBAdobe PDF-incΔείτε/ανοίξτε