Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/540
Τύπος: | Ανακοίνωση σε συνέδριο |
Τίτλος: | Individual differences in fractions' conceptual and procedural knowledge: what about older students? |
Συγγραφέας: | [EL] Μπεμπένη, Μαρία[EN] Bempeni, Maria [EL] Πουλοπούλου, Σταυρούλα[EN] Poulopoulou, Stavroula [EL] Τσιπλάκη, Ιωάννα[EN] Tsiplaki, Ioanna [EL] Βαμβακούση, Ξάνθη[EN] Vamvakoussi, Xenia |
Ημερομηνία: | Ιου-2018 |
Περίληψη: | We constructed and calibrated an instrument targeting conceptual and procedural fraction knowledge. We used this instrument in a quantitative study with 126 secondary students (7th and 9th graders), testing the hypothesis that there are individual differences in the way students combine the two types of knowledge. Cluster analysis revealed four distinct student profiles: Students who were either stronger or weaker than expected with respect to both types of knowledge; students who were stronger with respect to conceptual knowledge; and students who were stronger with respect to procedural knowledge. These findings support the individual differences hypothesis. |
Γλώσσα: | Αγγλικά |
Τόπος δημοσίευσης: | Umeå, Sweden |
Σελίδες: | 8 |
Θεματική κατηγορία: | [EL] Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Other Social Sciences |
Λέξεις-κλειδιά: | Mathematics Education |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © by the author(s) |
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: | https://mathedulab.ecedu.uoi.gr/wp-content/uploads/2020/11/bempenipoulopouloutsiplakivamvakoussi-pme-42-proceedings.pdf https://eric.ed.gov/?id=ED602299 https://www.researchgate.net/publication/326266453_INDIVIDUAL_DIFFERENCES_IN_FRACTIONS'_CONCEPTUAL_AND_PROCEDURAL_KNOWLEDGE_WHAT_ABOUT_OLDER_STUDENTSINDIVIDUAL_DIFFERENCES_IN_FRACTIONS'_CONCEPTUAL_AND_PROCEDURAL_KNOWLEDGE_WHAT_ABOUT_OLDER_STUDENTS |
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: | http://www.igpme.org/publications/current-proceedings/ |
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: | Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education |
Τόμος: | 2 |
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): | 147-154 |
Όνομα εκδήλωσης: | 42nd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education |
Τοποθεσία εκδήλωσης: | Umeå, Sweden |
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: | 03/07/2018 |
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: | 08/07/2018 |
Σημειώσεις: | This project is implemented through the Operational Program “Human Resources Development, Education, and Lifelong Learning” and is Co-financed by the European Union (European Social Fund ) and Greek national funds. |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Ερευνητικές ομάδες |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Σελίδες | Μέγεθος | Μορφότυπος | Έκδοση | Άδεια | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bempeni,Poulopoulou,Tsiplaki,&Vamvakoussi_PME_42_Proceedings.pdf | 8 σελίδες | 269.17 kB | Adobe PDF | - | Δείτε/ανοίξτε |