Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/565
Τύπος: | Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό |
Τίτλος: | Theoretical and methodological issues in the study of conceptual and procedural knowledge: reflections on a series of studies on Greek secondary students’ knowledge of fractions |
Συγγραφέας: | [EL] Βαμβακούση, Ξάνθη[EN] Vamvakoussi, Xenia [EL] Μπεμπένη, Μαρία[EN] Bempeni, Maria [EL] Πουλοπούλου, Σταυρούλα[EN] Poulopoulou, Stavroula [EL] Τσιπλάκη, Ιωάννα[EN] Tsiplaki, Ioanna |
Ημερομηνία: | 2019 |
Περίληψη: | In this article we present an overview of four studies investigating Greek secondary students’ conceptual and procedural knowledge of fractions. We discuss the problem of defining conceptual and procedural knowledge, and the implications of adopting one particular definition over others. We draw on the studies and their results to discuss the problem of measuring conceptual and procedural knowledge; the issue of inter-individual differences in conceptual and procedural fraction knowledge; and related educational implications |
Γλώσσα: | Αγγλικά |
Σελίδες: | 15 |
DOI: | 10.26220/une.3114 |
ISSN: | 2241-9152 |
Θεματική κατηγορία: | [EL] Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Other Social Sciences |
Λέξεις-κλειδιά: | Conceptual knowledge; procedural knowledge; fractions; rational numbers; secondary students |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © by the author(s) |
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: | The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/). |
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: | https://mgdlt.library.upatras.gr/ejupUNESCOchair/article/view/3114 |
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: | https://mgdlt.library.upatras.gr/ejupUNESCOchair/article/view/3114 |
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: | https://pasithee.library.upatras.gr/ejupUNESCOchair/index |
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: | Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair |
Τεύχος: | 2 |
Τόμος: | 6 |
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): | 82-96 |
Σημειώσεις: | Operational Program “Human Resources Development, Education, and Lifelong Learning”. Co-financed by Greece and the European Union |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Ερευνητικές ομάδες |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Σελίδες | Μέγεθος | Μορφότυπος | Έκδοση | Άδεια | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Vamvakoussi_et_al..,2019.pdf | 15 σελίδες | 752.46 kB | Adobe PDF | Δημοσιευμένη/του Εκδότη | Δείτε/ανοίξτε |