Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/566
Τύπος: | Πρακτικά συνεδρίου |
Τίτλος: | Reflecting on a series of studies on conceptual and procedural knowledge of fractions: theoretical, methodological and educational considerations |
Συγγραφέας: | [EL] Βαμβακούση, Ξάνθη[EN] Vamvakoussi, Xenia [EL] Μπεμπένη, Μαρία[EN] Bempeni, Maria [EL] Πουλοπούλου, Σταυρούλα[EN] Poulopoulou, Stavroula [EL] Τσιπλάκη, Ιωάννα[EN] Tsiplaki, Ioanna |
Ημερομηνία: | Φεβ-2019 |
Περίληψη: | We present an overview of four studies investigating secondary students’ conceptual and procedural knowledge of fractions qualitatively as well as quantitatively. We draw on these studies and their results to discuss the problem of measuring conceptual and procedural knowledge; the issue of individual differences in conceptual and procedural fraction knowledge; and related educational implications. |
Γλώσσα: | Αγγλικά |
Τόπος δημοσίευσης: | Utrecht, the Netherlands |
Σελίδες: | 8 |
ISBN: | 978-90-73346-75-8 |
Θεματική κατηγορία: | [EL] Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Other Social Sciences |
Λέξεις-κλειδιά: | fractions; conceptual/procedural knowledge; individual differences; instruction |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © 2019 by the authors |
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: | http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~prediger/ERME/CERME11_Proceedings_2019.pdf |
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: | https://hal.archives-ouvertes.fr/CERME11 |
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: | Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education CERME11 |
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): | 511-518 |
Όνομα εκδήλωσης: | Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education |
Τοποθεσία εκδήλωσης: | Utrecht, the Netherlands |
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: | 05/02/2019 |
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: | 10/02/2019 |
Σημειώσεις: | Operational Program “Human Resources Development, Education, and Lifelong Learning”. Co-financed by Greece and the European Union. |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Ερευνητικές ομάδες |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Σελίδες | Μέγεθος | Μορφότυπος | Έκδοση | Άδεια | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Vamvakoussi_et_al._CERME11_Proceedings.pdf | 8 σελίδες | 646.53 kB | Adobe PDF | Δημοσιευμένη/του Εκδότη | Δείτε/ανοίξτε |