Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/653
Τύπος: Κεφάλαιο σε πρακτικά συνεδρίου
Τίτλος: Teachers' critical thinking dispositions through their engagement in action research projects: an example of best practice
Συγγραφέας: [EL] Δημητριάδου, Αικατερίνη[EN] Dimitriadou, Aikaterinisemantics logo
[EL] Βράντση, Αγάπη[EN] Vrantsi, Agapisemantics logo
[EL] Λιθοξοΐδου, Αγγελική[EN] Lithoxoidou, Angelikisemantics logo
[EL] Σειρά, Ευαγγελία[EN] Seira, Evangeliasemantics logo
Ημερομηνία: 29/05/2019
Περίληψη: Critical Thinking is considered an essential component of education given its potential to enhance students’ development at an academic, value related and moral level. Teachers’ critical thinking dispositions may be utilized in school settings in order for them to design teaching practices that are focused on the cultivation of students’ critical reasoning. The current qualitative study aims to explore teachers’ Critical Thinking dispositions as they emerged through an action research project carried out in Macedonia, Greece involving semistructured interviews and a focus group. Three major subject areas were explored including resilience, peer mediation and citizenship education. Ten teachers of primary education and three teachers of secondary education (Lyceum) participated in the study. Qualitative data findings have suggested that teachers exhibit certain Critical Thinking dispositions which will inform teaching interventions to be designed and applied during this specific project.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 15
DOI: 10.1007/978-3-030-20954-4_12
ISBN: 978-3-030-20953-7
EISSN: 1865-0929
Θεματική κατηγορία: [EL] Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Social Sciencessemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Critical ThinkingresiliencePeer mediationCitizenship educationaction research
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © Springer Nature Switzerland AG 2019
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: This work is subject to copyright. All rights are reserved by the Publisher, whether the whole or part of the material is concerned, specifically the rights of translation, reprinting, reuse of illustrations, recitation, broadcasting, reproduction on microfilms or in any other physical way, and transmission or information storage and retrieval, electronic adaptation, computer software, or by similar or dissimilar methodology now known or hereafter developed.
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-20954-4_12
https://www.springer.com/gp/book/9783030209537
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://link.springer.com/bookseries/7899
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education. TECH-EDU 2018. Communications in Computer and Information Science
Τόμος: 993
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 166-180
Σειρά δημοσίευσης: Communications in Computer and Information Science
Όνομα εκδήλωσης: 1st International Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education. TECH-EDU 2018
Τοποθεσία εκδήλωσης: Thessaloniki, Greece
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 20/06/2018
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 22/06/2018
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Το πλήρες κείμενο αυτού του τεκμηρίου δεν διατίθεται προς το παρόν από το αποθετήριο