Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/910
Τύπος: Διδακτορική διατριβή
Τίτλος: Climate change and biodiversity loss: marine phytoplankton community tolerance to temperature and salinity stress
Εναλλακτικός τίτλος: Κλιματική αλλαγή και απώλεια βιοποικιλότητας: η ανθεκτικότητα της βιοκοινότητας του θαλάσσιου φυτοπλαγκτού σε καταπονήσεις θερμοκρασίας και αλατότητας
Συγγραφέας: [EL] Στεφανίδου Νατάσα[EN] Stefanidou, Natassasemantics logo
Επιβλέπων διατριβής: [EL] Μουστάκα, Μαρία[EN] Moustaka, Mariasemantics logo
Συμβουλευτική επιτροπή: [EN] Sommer, Ulrichsemantics logo
[EN] Lopez-Bautista, Juansemantics logo
Μέλος εξεταστικής επιτροπής: [EL] Λαναράς, Θωμάς[EN] Lanaras, Thomassemantics logo
[EL] Κορμάς, Κωνσταντίνος[EN] Kormas, Konstantinossemantics logo
[EL] Μιχαλούδη, Ευαγγελία[EN] Michaloudi, Evangeliasemantics logo
[EL] Καραγιάννη, Ήρα[EN] Karayanni, Herasemantics logo
Ημερομηνία: 2019
Περίληψη: Σκοπός της διδακτορικής διατριβής ήταν η πειραματική διερεύνηση των μεταβολών της βιοποικιλότητας του φυτοπλαγκτού και των συνυπαρχόντων μικροευκαρυωτών στην βιοκοινότητα από την αύξηση της θερμοκρασίας και οι πιθανές επιπτώσεις αυτών στην απόκριση της βιοκοινότητας στην αύξηση/μείωση της αλατότητας. Βιοκοινότητες θαλάσσιου πλαγκτού από τον Όρμο της Θεσσαλονίκης και τη Βαλτική Θάλασσα (Kiel Bight) σε μεσοκόσμους αποτέλεσαν τις πειραματικές βιοκοινότητες-μοντέλα της έρευνας. Στα πειράματα μεσοκόσμου η αύξηση της θερμοκρασίας σχεδιάστηκε να λειτουργεί ως αρχικός παράγοντας καταπόνησης με σκοπό τη δημιουργία δύο ξεχωριστών πλαγκτικών βιοκοινοτήτων, μία που θα διατηρείται σε θερμοκρασία περιβάλλοντος και μία σε αυξημένη θερμοκρασία (+6 oC). Κατόπιν, οι δύο βιοκοινότητες υποβλήθηκαν σε καταπόνηση αλατότητας. Τρία επίπεδα αλατότητας διερευνήθηκαν, η αλατότητα περιβάλλοντος, η χαμηλή αλατότητα (-5 psu) και η υψηλή αλατότητα (+5 psu). Συνολικά 6 συνθήκες (2 επίπεδα θερμοκρασίας Χ 3 επίπεδα αλατότητας) εξετάστηκαν στα πειράματα μεσοκόσμων και για κάθε συνθήκη έγιναν 4 επαναλήψεις (24 πειραματικοί μεσόκοσμοι για κάθε περιοχή). Η απόκριση της κάθε πλαγκτικής βιοκοινότητας προσδιορίστηκε τόσο με την κλασική μέθοδο εξέτασης της σύνθεσης και αφθονίας των ειδών σε ανάστροφο μικροσκόπιο όσο και με τεχνικές αλληλούχισης νέας γενεάς (Illumina sequencing). Επίσης πραγματοποιήθηκε μέτρηση της βιοποικιλότητας με τις μετρικές δεικτών ποικιλότητας αριθμός ειδών, (πληθυσμιακή πυκνότητα) αφθονία και ισοκατανομή με βάση τα δεδομένα τόσο για τα μορφολογικά είδη όσο και τις ταξινομικές μονάδες βάσει αλληλουχιών του 18S rRNA γονιδίου . Επιπλέον, εξετάστηκε η λειτουργική βιοποικιλότητα κάθε βιοκοινότητας (μέσω των τροφικών προτιμήσεων των ταξινομικών μονάδων) και έγινε υπολογισμός της βιομάζας φυτοπλαγκτού. Η αλληλούχιση του 18S rRNA γονιδίου συνδυάστηκε με την αλληλούχιση του 18S rRNA με σκοπό να ταυτοποιηθούν οι ενεργοί και μη ενεργοί μικροοργανισμοί (φυτοπλαγκτικοί και αλληλεπιδρώντες ευκαρυώτες) και να μελετηθούν άγνωστες μέχρι πρότινος οικολογικές αποκρίσεις της μικροβιακής κοινότητας του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Τέλος, εξετάστηκε σε χρονική κλίμακα συμβατή με τον χρόνο γενεάς και τον χρόνο απόκρισης των ειδών στις μετεωρολογικές συνθήκες (εβδομαδιαία ανάλυση) η βιοποικιλότητα της βιοκοινότητας του φυτοπλαγκτού του Όρμου Θεσσαλονίκης σε ετήσιο κύκλο μεταβολών της θερμοκρασίας νερού και της αλατότητας
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Thessaloniki, Greece
Σελίδες: 165
Θεματική κατηγορία: [EL] Φυσικές Επιστήμες[EN] Natural Sciencessemantics logo
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © Αναστασία Στεφανίδου
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/45459
Σημειώσεις: «This research is implemented through IKY scholarships programme and co-financed by the European Union (European Social Fund - ESF) and Greek national funds through the action entitled “Scholarships program for postgraduates studies - 2nd Study Cycle” in the framework of the Operational Programme “Human Resources Development Program, Education and Lifelong Learning” of the National Strategic Reference Framework (NSRF) 2014 – 2020».
Εμφανίζεται στις συλλογές:Υποψήφιοι διδάκτορες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Διδακτορική_Διατριβή.pdf5.67 MBAdobe PDF-incΔείτε/ανοίξτε