Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1175
Τύπος: Διδακτορική διατριβή
Τίτλος: Ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην πρόθεση για νεοφυή επιχειρηματική δραστηριότητα
Εναλλακτικός τίτλος: Social media impact on startup entrepreneurial intention
Συγγραφέας: [EL] Μάλλιος, Παναγιώτης[EN] Mallios, Panagiotissemantics logo
Επιβλέπων διατριβής: [EL] Μουστάκης, Βασίλειος[EN] Moustakis, Vassilissemantics logo
Συμβουλευτική επιτροπή: [EL] Γρηγορούδης, Ευάγγελος[EN] Grigoroudis, Evangelossemantics logo
[EL] Ζαμπετάκης, Λεωνίδας[EN] Zampetakis, Leonidassemantics logo
Μέλος εξεταστικής επιτροπής: [EL] Ζοπουνίδης, Κωνσταντίνος[EN] Zopounidis, Constantinsemantics logo
[EL] Τσαφαράκης, Στέλιος[EN] Tsafarakis, Steliossemantics logo
[EL] Κίτσιος, Φώτιος[EN] Kitsios, Fotiossemantics logo
[EL] Σαρρή, Αικατερίνη[EN] Sarri, Katerinasemantics logo
Ημερομηνία: 05/10/2023
Περίληψη: Η παρούσα διατριβή διερευνά τη συσχέτιση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης - ΜΚΔ (social media) με τη διαμόρφωση επιχειρηματικών προθέσεων (entrepreneurial intention). Η έρευνα βασίζεται σε μια σειρά θεωριών και εμπειρικών μελετών από τη διεθνή βιβλιογραφία για τις επιχειρηματικές προθέσεις και τη γνωστική ψυχολογία και επικεντρώνεται στο αναπτυσσόμενο startup οικοσύστημα της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, το προτεινόμενο εννοιολογικό πλαίσιο ενσωματώνει παράγοντες από τη Θεωρία της Σχεδιασμένης Συμπεριφοράς (Theory of Planned Behavior), το Μοντέλο Επιχειρηματικού Γεγονότος (Entrepreneurial Event Model), το Μοντέλο Αποδοχής της Τεχνολογίας (Technology Acceptance Model) και την Ενοποιημένη Θεωρία Αποδοχής και Χρήσης της Τεχνολογίας (Unified Theory of Acceptance and Use of Technology), προκειμένου να αξιολογηθεί η επίδραση των ΜΚΔ στην πρόθεση για ενασχόληση με τη νεοφυή (startup) επιχειρηματικότητα. Η έρευνα έλαβε χώρα σε δύο στάδια, συνδυάζοντας κατά αυτόν τον τρόπο στοιχεία ποιοτικής και ποσοτικής μελέτης, αξιοποιώντας έτσι τα πλεονεκτήματα κάθε μεθόδου και χαρακτηρίζεται ως μικτή. Στην πρώτη φάση διεξήχθη ποιοτική μελέτη διεξάγοντας ημιδομημένες συνεντεύξεις με νεοφυείς επιχειρηματίες για τον καθορισμό του εννοιολογικού μοντέλου (conceptual model), αξιοποιώντας έτσι «retrospective» δεδομένα. Στη δεύτερη φάση διεξήχθη ποσοτική μελέτη σε τυχαίο δείγμα Ελλήνων νεοφυών επιχειρηματιών που συμμετέχουν με κάποια startup ή project ή ιδέα σε θερμοκοιτίδες επιχειρηματικότητας, επιταχυντές και διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας, προκειμένου να γίνει στατιστική ανάλυση και έλεγχος των αρχικών υποθέσεων του εννοιολογικού πλαισίου με τη χρήση μοντελοποίησης διαρθρωτικών εξισώσεων - μοντέλα δομικών εξισώσεων (SEM). Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας υποδεικνύουν ότι η χρήση των ΜΚΔ επηρεάζει την επιχειρηματική πρόθεση, μέσα από την επίδραση που ασκεί στις δύο προϋπάρχουσες μεταβλητές της, δηλαδή το πόσο εφικτό (feasibility) και το πόσο επιθυμητό (desirability) αντιλαμβάνεται κάποιος ότι είναι η ενασχόληση με την επιχειρηματικότητα, ενώ παράλληλα η χρήση τους διευκολύνει και υποβοηθά την επιχειρηματική δραστηριότητα εν γένει, αναπτύσσοντας νέα πρότυπα συμπεριφοράς. Η έρευνα ολοκληρώνεται με διεξοδική συζήτηση και συμπεράσματα για τη συνεισφορά των προαναφερθέντων αποτελεσμάτων, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.

The purpose of this thesis is to explore the impact of social media use on the display of entrepreneurial intention among startup entrepreneurs in Greece. The research reported herein is based on both theoretical and empirical studies within existing literature concerning entrepreneurial intention. Specifically, based on the Theory of Planned Behavior, the Entrepreneurial Event Model, the Technology Acceptance Model and the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology, an integrated conceptual framework was developed and tested within the Greek startup ecosystem. Both qualitative and quantitative research methods were designed and used to identify the components of social media websites that could foster start up entrepreneurship. Fifteen startup entrepreneurs were interviewed during the first stage of research. Semi-structured in-depth interviews were used for data collection and all retrospective data were analyzed using content analysis and critical evaluation process, in order to elaborate and verify our initial conceptual model. In the second stage of the research, a quantitative approach was adopted to test the hypotheses based on the initial propositions and provide generalizable empirical results. A random sample of 528 Greek startup entrepreneurs and nascent teams participating in business incubators, accelerators, hubs and co-working spaces, startup contests, or actively involved within the startup ecosystem through social media communities, were surveyed. The hypotheses of the conceptual model were tested using structural equation modeling (SEM). Results from both research methods show that social media usage affects entrepreneurial intention by impacting its antecedents, namely, perceived feasibility and perceived desirability. Also results show that social media encourage and facilitate entrepreneurial activities, as they support the development of new role models. These significant research findings are useful not only for policy makers, but also for everyone involved in the Greek startup ecosystem. The implications of these findings are discussed in the final chapter of the study.
Γλώσσα: Ελληνικά
Τόπος δημοσίευσης: Χανιά, Ελλάδα
Σελίδες: 277
Θεματική κατηγορία: [EL] Επιχειρηματικότητα[EN] Entrepreneurshipsemantics logo
[EL] Μέσα επικοινωνίας[EN] Mediasemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Επιχειρηματική Πρόθεσημέσα κοινωνικής δικτύωσηςΝεοφυής επιχειρηματικότηταΕλληνικό νεοφυές οικοσύστημαSocial Mediaentrepreneurial intentionstartup entrepreneurshipGreek startup ecosystem
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2023 Μάλλιος Παναγιώτης
Σημειώσεις: «Η υλοποίηση της διδακτορικής διατριβής συγχρηματοδοτήθηκε από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», 2014-2020, στο πλαίσιο της Πράξης «Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού μέσω της υλοποίησης διδακτορικής έρευνας Υποδράση 2: Πρόγραμμα χορήγησης υποτροφιών ΙΚΥ σε υποψηφίους διδάκτορες των ΑΕΙ της Ελλάδας».
Εμφανίζεται στις συλλογές:Υποψήφιοι διδάκτορες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
ΔΙΑΤΡΙΒΗ.pdfΔιατριβή Μάλλιος Παναγιώτης277 σελίδες3.03 MBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηccbyΔείτε/ανοίξτε