Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1247
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: Evaluation of the educational drama as an innovative method to be adopted by teachers in order to enhance critical thinking skills of students in primary school
Εναλλακτικός τίτλος: Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού δράματος ως καινοτόμος μέθοδος που πρέπει να υιοθετηθεί από τους εκπαιδευτικούς για την ενίσχυση των δεξιοτήτων της κριτικής σκέψης των μαθητών του δημοτικού σχολείου
Μέλος ερευνητικής ομάδας: [EL] Δήμα, Αικατερίνη[EN] Dima, Aikaterinisemantics logo
[EL] Καϊάφα, Έλενα[EN] Kaiafa, Elenasemantics logo
Επικεφαλής ερευνητικής ομάδας: [EL] Τσιάρας, Αστέριος[EN] Tsiaras, Asteriossemantics logo
Ημερομηνία: 19/10/2020
Περίληψη: The aim of this study is to examine and determine the extent to which educational drama, as an innovative teaching approach, can cultivate critical thinking of students in primary school. Based on the principles of educational drama, 15 theatrical workshops were designed in relation with and corresponding to the culture and interests of the specific age group. The experimental method that was followed, was designed and implemented in three discrete stages including: the pre-research stage, the main research stage and the results extraction stage. The sample comprising 400 students aged 8-10 has been drawn from six different primary schools in Greece, the subjects of which were randomly selected. Five critical thinking skills were studied, including subtraction, induction, observation, reliability, detection and troubleshooting skills. The qualitative and quantitative data collected was next triangulated in order to lead to the desired result. The results confirmed the main research hypothesis, hence educational drama, as an innovative method, can enhance students' critical thinking in primary school.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 14
DOI: 10.32591/coas.ojer.0402.03103d
EISSN: 2560-5313
Θεματική κατηγορία: [EL] Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης[EN] Education and Educational Researchsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: educational dramaCritical Thinkingskillsinnovative methodprimary school students
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © The Author(s) 2020
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: Terms and conditions of Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) apply.
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://centerprode.com/ojer/ojer0402/coas.ojer.0402.03103d.html
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://centerprode.com/ojer/ojer0402/coas.ojer.0402.03103d.html
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://centerprode.com/ojer.html
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Open Journal of Educational Research (OJER)
Τεύχος: 2
Τόμος: 4
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 103-116
Σημειώσεις: This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) through the Operational Programme “Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020”, in the context of the project “Empoewerement of Critical Thinking skills through Drama in Education in primary’s schools students” (MIS 5048964).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Open Journal for Educational Research.pdfEvaluation of the Educational Drama as an Innovative Method to be Adopted by Teachers in Order to Enhance Critical Thinking Skills of Students in Primary School12 pages σελίδες513.92 kBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηccbyΔείτε/ανοίξτε