Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1248
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: The use of drama education techniques in cultivating critical thinking skills of students in primary schools
Εναλλακτικός τίτλος: Η χρήση των τεχνικών του εκπαιδευτικού δράματος στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής σκέψης στους μαθητές του δημοτικού σχολείου
Μέλος ερευνητικής ομάδας: [EL] Καϊάφα, Έλενα[EN] Kaiafa, Elenasemantics logo
[EL] Δήμα, Αικατερίνη[EN] Dima, Aikaterinisemantics logo
Επικεφαλής ερευνητικής ομάδας: [EL] Τσιάρας, Αστέριος[EN] Tsiaras, Asteriossemantics logo
Ημερομηνία: 16/09/2020
Περίληψη: The study conducted aimed at investigating and establishing whether an innovative teaching approach such as educational drama, can help students in primary school cultivate their critical thinking skills. There were 15 theatrical workshops designed, related to the culture and interests of the specific age group, which were based on the principles of educational drama. There were three stages for the experimental method used, the pre-research stage, the main research stage and the results extraction stage. Four hundred students from six different primary schools in Greece, between 8 and 10 years old, were randomly selected as the sample of this research. Subtraction, induction, observation, reliability, detection and troubleshooting were the five critical thinking skills under study. The anticipated result of the study stemmed from the data collected, both qualitative and quantitative and confirmed the main research hypothesis that educational drama, as an innovative method, can reinforce students' critical thinking skills in primary school.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 10
ISSN: ISSN 1314-7277
Θεματική κατηγορία: [EL] Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης[EN] Education and Educational Researchsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: educational dramaCritical Thinkingskillsprimary schooldrama techniquesexperimental research
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2023 The Author(s).
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. This permission does not cover any third party copyrighted material which may appear in the work requested.
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://www.scientific-publications.net/en/article/1002107/
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://www.scientific-publications.net/en/article/1002107/
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://www.scientific-publications.net/en/open-access-journals/educational-alternatives/
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives
Τόμος: 18
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 139-148
Όνομα εκδήλωσης: “Education, Research & Development” Burgas 23-26 August 2020
Τοποθεσία εκδήλωσης: Burgas, Bulgaria
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 23/08/2020
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 26/08/2020
Σημειώσεις: This research was funded by and implemented within the framework of the programme "Supporting researchers with emphasis on young researchers - cycle B", NSRF 2014-2020, with the title "Enhancing Critical Thinking Skills of Primary School Students through Educational Drama".
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
The use of drama education techniques in cultivating critical thinking skills of students in primary schools.pdf10 σελίδες σελίδες303.91 kBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηccbyΔείτε/ανοίξτε