Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1306
Τύπος: Διδακτορική διατριβή
Τίτλος: Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στη διδασκαλία STEM
Συγγραφέας: [EL] Νιπυράκης, Αργύρης[EN] Nipyrakis, Argyrissemantics logo
Επιβλέπων διατριβής: [EL] Σταύρου, Δημήτριος[EN] Stavrou, Dimitrissemantics logo
[EL] Αβρααμίδου, Lucy[EN] Avraamidou, Lucysemantics logo
Συμβουλευτική επιτροπή: [EL] Τζανάκης, Κωνσταντίνος[EN] Tzanakis, Constantinossemantics logo
[EL] Καλογιαννάκης, Μιχαήλ[EN] Kalogiannakis, Michailsemantics logo
Ημερομηνία: 24/03/2023
Περίληψη: Η Εκπαίδευση STEM είναι μια διεθνής τάση κατά την οποία επιδιώκεται η διασύνδεση γνώσεων και δεξιοτήτων μεταξύ διαφορετικών πεδίων θετικών επιστημών. Όμως, παρ’ όλη τη σημασία που έχει λάβει βιβλιογραφικά, δεν γνωρίζουμε επαρκώς πώς αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί τη STEM διασύνδεση και πώς σχεδιάζουν και εφαρμόζουν STEM διδακτικό υλικό. Επιπροσθέτως, δεν έχει μελετηθεί πώς επιδρούν οι επιμέρους ειδικότητες των εκπαιδευτικών στις αντιλήψεις και τις πρακτικές σχεδιασμού των εκπαιδευτικών, καθώς επίσης και πώς επιδρά και μια συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ειδικοτήτων. Συνεπώς, η παρούσα διατριβή μελέτησε τις αντιλήψεις και τις πρακτικές STEM σχεδιασμού εν-ενεργεία εκπαιδευτικών (ν=26) Βθμιας Εκπαίδευσης των ειδικοτήτων Φυσικών Επιστημών (ΦΕ), Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών καθώς αυτοί σχεδιάζουν και αναπτύσσουν STEM διδακτικές ενότητες και STEM τεχνουργήματα. Παράλληλα, μελετάται πώς επέδρασε το συνεργατικό πλαίσιο Μαθησιακών Κοινοτήτων (ΜΚ) στην ανάπτυξη του STEM διδακτικού υλικού. Η έρευνα διεξήχθη στα πλαίσια εκπαιδευτικής δράσης που περιλάμβανε συνεργασία ερευνητών και εκπαιδευτικών. Τα δεδομένα της έρευνας περιλάμβαναν τις απομαγνητοφωνήσεις των (εξ αποστάσεως/δια ζώσης) συναντήσεων των ΜΚ, τις ατομικές συνεντεύξεις αναστοχασμού, αρχικό ερωτηματολόγιο περιγραφής διδασκαλίας και το παραχθέν διδακτικό υλικό. Η ανάλυση δεδομένων έγινε μέσω ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου, ενώ η διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησης του υλικού σχηματοποιήθηκε μέσω χαρτών σχεδιασμού με τη χρήση λογισμικού και κατόπιν αναλύθηκε. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το επιστημονικό υπόβαθρο των εκπαιδευτικών παίζει ρόλο στις αντιλήψεις και στις πρακτικές σχεδιασμού και ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, ενώ μια γενικότερη διαφοροποίηση βρέθηκε μεταξύ εκπαιδευτικών ΦΕ & Μαθηματικών σε σχέση με τους αντίστοιχους Τεχνολογίας & Μηχανικής. Κεντρικά μέλη στις επιμέρους ΜΚ θεωρήθηκαν κυρίως τα μέλη που είχαν την τεχνογνωσία των Ψηφιακών Τεχνολογιών καθώς και STEM προεμπειρία, ενώ περιθωριοποιήθηκε ο ρόλος των περισσοτέρων εκπαιδευτικών Μαθηματικών. Αναφορικά με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη STEM διασύνδεση, οι εκπαιδευτικοί τόνισαν κυρίως τον κύκλο μηχανικού σχεδιασμού με εκκίνηση από ένα πρόβλημα, τη διασύνδεση πεδίων, και την έμφαση σε ρεαλιστικά προβλήματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας συστήνουν την εφαρμογή εξατομικευμένων και συνεργατικών προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης.
Γλώσσα: Ελληνικά
Τόπος δημοσίευσης: Ρέθυμνο, Κρήτη, Ελλάς
Σελίδες: 221
Θεματική κατηγορία: [EL] Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης[EN] Education and Educational Researchsemantics logo
[EL] Διδασκαλία και κατάρτιση[EN] Teaching and trainingsemantics logo
[EL] Δευτεροβάθμια εκπαίδευση[EN] Secondary educationsemantics logo
[EL] Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης[EN] Education, Scientific Disciplinessemantics logo
[EL] Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης[EN] Education, Scientific Disciplinessemantics logo
[EL] Εκπαιδευτικά προγράμματα[EN] Educational programmessemantics logo
[EL] Φυσική, διεπιστημονική προσέγγιση[EN] Physics, interdisciplinarysemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Διδακτική φυσικών επιστημώνΕκπαίδευση STEMΕκπαίδευση εκπαιδευτικώνΕκπαίδευση στις φυσικές επιστήμεςΔιεπιστημονικότηταΜαθησιακές Κοινότητες
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © Νιπυράκης Αργύρης, 2023
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: CC BY
Σημειώσεις: Η υλοποίηση της διδακτορικής διατριβής συγχρηματοδοτήθηκε από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», 2014-2020, στο πλαίσιο της Πράξης «Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού μέσω της υλοποίησης διδακτορικής έρευνας Υποδράση 2: Πρόγραμμα χορήγησης υποτροφιών ΙΚΥ σε υποψηφίους διδάκτορες των ΑΕΙ της Ελλάδας».
Εμφανίζεται στις συλλογές:Υποψήφιοι διδάκτορες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Διατριβή.pdfΔιδακτορική διατριβή Νιπυράκης Αργύρης220 σελίδες3.25 MBAdobe PDFΤου συγγραφέα (pre-refereeing)ccbyΔείτε/ανοίξτε