Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/134
Τύπος: Ανακοίνωση σε συνέδριο
Τίτλος: Από την εκπαιδευτική παραίτηση στην παιδαγωγική αισιοδοξία για τη διδασκαλία των Φ.E. στην προσχολική εκπαίδευση
Συγγραφέας: [EL] Σιάτρας, Αναστάσιος[EN] Siatras, Anastasiossemantics logo
[EL] Χρηστίδου, Βασιλεία[EN] Christidou, Vasiliasemantics logo
Ημερομηνία: Μαΐ-2018
Περίληψη: Η εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των αντιλήψεων μελλοντικών εκπαιδευτικών για την αριστεία και την ισότητα στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (Φ.Ε.), καθώς αποτελούν αναγκαίες συνθήκες για τη διαμόρφωση μιας δημοκρατικής πολιτότητας. Διεθνώς θεωρείται ότι η αριστεία στην εκπαίδευση στις Φ.Ε. είναι απαραίτητο να εστιάζει ταυτόχρονα στη γνωστική ενίσχυση όλων των παιδιών και στην καλλιέργεια μιας ενταξιακής κουλτούρας ότι όλοι/ες μπορούν και πρέπει να πετύχουν υψηλά εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Υποστηρίζεται ότι η πρώιμη παρέμβαση στην προσχολική εκπαίδευση μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τα παιδιά στη μετέπειτα εκπαίδευσή τους, καλλιεργώντας παράλληλα την παιδαγωγική αισιοδοξία ότι η διασφάλιση ισότιμα υψηλών εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων αποτελεί ένα ευκταίο, αλλά και ρεαλιστικό, όραμα. Η εκπαιδευτική πρακτική, όμως, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, συχνά εμφορείται από ένα είδος «παραίτησης», δηλαδή την άποψη ότι δεν μπορούν όλα τα παιδιά να κατακτήσουν παρόμοιους υψηλούς εκπαιδευτικούς στόχους. Στην εργασία διερευνώνται οι αρχικές αντιλήψεις 100 τριτοετών φοιτητριών/τών Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης σχετικά με το αν μπορούν όλα τα παιδιά να πετύχουν ισότιμα υψηλά εκπαιδευτικά αποτελέσματα στις Φ.Ε. Με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου, οι απαντήσεις των φοιτητριών/τών αποδελτιώθηκαν και ταξινομήθηκαν σε κατηγορίες και υπο-κατηγορίες. Από την ανάλυση προκύπτει ότι οι συμμετέχουσες/ντες διασυνδέουν την αριστεία και την ισότητα στη διδασκαλία των Φ.Ε. με εγγενείς ικανότητες των παιδιών (π.χ. «κλίση» στις Φ.Ε.) και όχι με το εκπαιδευτικό έργο (π.χ. στόχοι, περιεχόμενο). Συνεπώς, αναδεικνύεται η ανάγκη ανάπτυξης ενός προγράμματος εκπαίδευσης που να υποστηρίζει τις/τους μελλοντικές/ούς εκπαιδευτικούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις για την επίτευξη της αριστείας για όλους/ες στο πεδίο της εκπαίδευσης στις Φ.Ε. στην προσχολική εκπαίδευση.
Γλώσσα: Ελληνικά
Τόπος δημοσίευσης: Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
Σελίδες: 21
Θεματική κατηγορία: [EL] Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Other Social Sciencessemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Διδασκαλία φυσικών επιστημώνδημοκρατική πολιτότηταεκπαίδευση εκπαιδευτικών
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © by the authors.
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: http://sece.gr/9thconference/?page_id=45
Όνομα εκδήλωσης: 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Φυσικές Επιστήμες, Εκπαίδευση, Πολιτισμός
Τοποθεσία εκδήλωσης: Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 04/05/2018
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 06/05/2018
Σημειώσεις: Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», στο πλαίσιο της Πράξης «Ενίσχυση Μεταδιδακτόρων ερευνητών/ερευνητριών» (MIS5001552), που υλοποιεί το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταδιδακτορικοί ερευνητές

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
SECE_presentation_05052018_ΙΚΥ.pdf539.22 kBAdobe PDFΤου συγγραφέα (post-refereeing)incΔείτε/ανοίξτε