Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1478
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: Can the history of the balance of nature-idea inform the design of narratives for highlighting general aspects of nature of science?
Εναλλακτικός τίτλος: Μπορεί η ιστορία της ιδέας της ισορροπίας της φύσης να οδηγήσει στη δημιουργία αφηγήσεων με στόχο τη διδασκαλία της φύσης της επιστήμης;
Συγγραφέας: [EL] Αμπατζίδης, Γεώργιος[EN] Ampatzidis, Georgiossemantics logo
[EL] Εργαζάκη, Μαρίντα[EN] Ergazaki, Maridasemantics logo
Ημερομηνία: 2021
Περίληψη: The idea of the Balance of Nature (BON-idea), which implies a predetermined order and stability guaranteed by a God’s will or nature itself, is much older than the science of ecology and had a remarkable influence on it. It seems that the history of the BON-idea might be used for highlighting Nature of Science (NOS). Our study concerns whether it is actually feasible to draw on the BON-idea history in order to design historical narratives that could effectively support students to reach a better understanding of general NOS aspects. In this paper, we focus on which general NOS aspects could be highlighted by the BON-idea history and how. So, we argue that the BON-idea history can offer resources for the design of narratives that outline scientific knowledge as (i) influenced by socio-cultural contexts, (ii) mediated by creativity, and (iii) subject to change.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 12
DOI: 10.26220/rev.3574
EISSN: 1792-3999
Θεματική κατηγορία: [EL] Εκπαίδευση, άλλοι τομείς[EN] Education, miscellaneoussemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Διδακτική φυσικών επιστημώνφύση της επιστήμηςNature of sciencehistory of sciencebalance of nature
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © The Author(s) 2021
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://pasithee.library.upatras.gr/review/article/view/3574
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://pasithee.library.upatras.gr/review/index
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Review of Science, Mathematics and ICT Education
Τεύχος: 1
Τόμος: 15
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 77-88
Σημειώσεις: This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) through the Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning» in the context of the project “Reinforcement of Post-doctoral Researchers - 2nd Cycle” (MIS-5033021), implemented by the State Scholar-ships Foundation (IKY).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταδιδακτορικοί ερευνητές

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Το πλήρες κείμενο αυτού του τεκμηρίου δεν διατίθεται προς το παρόν από το αποθετήριο