Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1481
Τύπος: Ανακοίνωση σε συνέδριο
Τίτλος: Global discourses on inclusion and local language curricular practices: a Greek case study
Συγγραφέας: [EL] Τσατσαρώνη, Άννα[EN] Tsatsaroni, Annasemantics logo
[EL] Κουτσιούρη, Σοφία[EN] Koutsiouri, Sofiasemantics logo
[EL] Αντωνίου, Ιουλία[EN] Antoniou, Iouliasemantics logo
Ημερομηνία: 08/04/2021
Περίληψη: Inclusive education is a complex and ambiguous “late modernity reform project”, with problematic implementations within and across educational systems. However, despite the contestation on its meanings and the complexity of its enactments, over the last three decades, discourses on inclusion and social integration have become dominant at supranational and national level. The research reported in this paper focuses on how inclusion as a regulative discourse is re-articulated at the micro-level of schools. In particular, it explores how this discourse affects the enactments of the Modern Greek Language curricula - a “gatekeeper” subject for students’ successful educational trajectories - in specific school contexts of inner Athens, Greece, an area with high rates of multicultural and disadvantaged student populations.
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Washington, DC USA
Σελίδες: 10
DOI: 10.3102/1686198
Θεματική κατηγορία: [EL] Δευτεροβάθμια εκπαίδευση[EN] Secondary educationsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: inclusionliteracyeducational inequalitiesCurriculumpedagogic practices
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © The Author(s) 2021
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: Each presenter retains copyright on the full-text paper. Repository users should follow legal and ethical practices in their use of repository material; permission to reuse material must be sought from the presenter, who owns copyright. Users should be aware of the .
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://www.researchgate.net/profile/Sofia-Koutsiouri
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://www.aera.net/Publications/Online-Paper-Repository/AERA-Online-Paper-Repository-Viewer/ID/1686198
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: http://www.aera.net/repository
Όνομα εκδήλωσης: AERA 2021 Annual Meeting
Τοποθεσία εκδήλωσης: Orlando, FL, USA
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 08/04/2021
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 12/04/2021
Σημειώσεις: This research is co-financed By Greece and the European Union (European Social Fund – ESF) through the Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020» in the context of the project “Enactments of Greek Language Curriculum in Public Secondary Schools in Athens. The importance of context” (MIS 5049167).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Τσατσαρώνη_1o Τελικό Παραδοτέο ΜIS 5049167.pdfConference Paper10 σελίδες σελίδες768.92 kBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηccbyncndΔείτε/ανοίξτε