Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1550
Τύπος: Άρθρο σε περιοδικό
Τίτλος: The content of meteorology in Greek geosciences’ textbooks
Συγγραφέας: [EL] Μακρή, Κυριακούλα[EN] Makri, Kyriakoulasemantics logo
Ημερομηνία: 14/10/2022
Περίληψη: In the Greek primary and secondary education, weather phenomena and climate change are mainly approached through the courses of Physics, Geology, Geography and Chemistry. The main objective of teaching Science is to acquire knowledge about theories, laws and principles. The expected result is that the student will be able to interpret the physical, chemical, biological and geological phenomena, as well as their interactions. Furthermore, teaching Science aims to develop the personality of the student through the promotion of independent thinking and the ability to reasonably deal with difficult situations. In this context, this research seeks to investigate the adequacy of the knowledge provided in existing school textbooks on weather events with impact on society. This study is based on the content analysis method, adopting the following four key steps: Specification of the objectives, identification of the analysis term, clustering of the data and data analysis. The main focus of the work is the chronological approach of the content of Meteorology in Geosciences and Natural Sciences, and Junior High School textbooks.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 13
DOI: 10.22158/wjer.v9n5p 4 3
EISSN: 2333-5998
Θεματική κατηγορία: [EL] Δευτεροβάθμια εκπαίδευση[EN] Secondary educationsemantics logo
[EL] Μετεωρολογία και Επιστήμες της ατμόσφαιρας[EN] Meteorology and Atmospheric Sciencessemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: educationtextbooksMeteorology
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © Kyriaki Makri, 2022. Published by SCHOLINK INC
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: http://www.scholink.org/ojs/index.php/wjer/article/view/5250/6147
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: http://www.scholink.org/ojs/index.php/wjer/index
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: World Journal of Educational Research
Τεύχος: 5
Τόμος: 9
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 43-55
Σημειώσεις: This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) through the Operational Program “Human Resources Development, Education and Lifelong Learning” in the context of the project “Reinforcement of Postdoctoral Researchers - 2nd Cycle” ( MIS-5033021), implemented by the State Scholarships Foundation (IKY).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταδιδακτορικοί ερευνητές

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
5250-12534-1-PB.pdf648.69 kBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηccbyncΔείτε/ανοίξτε