Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/1551
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: Assessment of informal learning program on weather phenomena: its perception and necessity in Greece
Συγγραφέας: [EL] Μακρή, Κυριακούλα[EN] Makri, Kyriakoulasemantics logo
[EL] Γαλανάκη, Ελισσάβετ[EN] Galanaki, Elissavetsemantics logo
[EL] Κωλέτσης, Ιωάννης[EN] Koletsis, Ioannissemantics logo
[EL] Κοτρώνη, Βασιλική[EN] Kotroni, Vassilikisemantics logo
[EL] Λαγουβάρδος, Κωνσταντίνος[EN] Lagouvardos, Konstantinossemantics logo
Ημερομηνία: 01/10/2020
Περίληψη: The inadequate approach of the weather phenomena, the associated atmospheric processes as well as their impacts at the Greek education led to the creation of the learning program "Peri Anemon & Ydaton", by the meteorological unit of the National Observatory of Athens. The program, which is presented to Junior High School and High School students, is structured into five thematic sessions and covers eight learning goals, the implementation of which was assessed using a multiple-response questionnaire. In general, the program "Peri Anemon & Ydaton" is a vivid example for the efficiency of informal learning programs. Furthermore, it is the first attempt for the recording of the results as an assessment of an informal learning program on weather and climate in Greece. The learning program "Peri Anemon & Ydaton" is implemented with the approval of the Educational Policy Institute of Greece, thus indicating its pedagogical adequacy.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 20
DOI: 10.24331/ijere.753774
ISSN: 2458-9322
Θεματική κατηγορία: [EL] Δευτεροβάθμια εκπαίδευση[EN] Secondary educationsemantics logo
[EL] Μετεωρολογία και Επιστήμες της ατμόσφαιρας[EN] Meteorology and Atmospheric Sciencessemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Informal learningMeteorologyAssessmentperceptions
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © IJERE. All rights reserved
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://dergipark.org.tr/en/pub/ijere/issue/54719/753774
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: http://www.ijere.com/
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: International Journal of Educational Research Review
Τεύχος: 4
Τόμος: 5
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 315 - 334
Σημειώσεις: The first author is financed by the project ‚Reinforcement of Postdoctoral Researchers - 2nd Cycle‛ (MIS-5033021), implemented by the State Scholarships Foundation (ΙΚΥ). This project is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) through the Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning».
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταδιδακτορικοί ερευνητές

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Assessment of Informal Learning Program on Weather Phenomena.pdfPaper1.44 MBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηccbyncΔείτε/ανοίξτε