Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/174
Τύπος: Ανακοίνωση σε συνέδριο
Τίτλος: Melancholic architectures:the case of video games
Συγγραφέας: [EL] Μαλακασιώτη, Αγγελική[EN] Malakasioti, Angelikisemantics logo
Ημερομηνία: 12/04/2018
Περίληψη: Melancholy is a phenomenon with philosophical, scientific as well as artistic implications, which raises issues of spatiality, perception and awareness. In this context, the idea of melancholy does not relate to the depressive, clinically defined psychological states of a human subject, but rather to a state of mind or a deeply intimate way of understanding and experiencing the world. Thus, the melancholic literature is collocated to video game experience in order to bring to light multiple spatial, temporal or narrative characteristics that are capable of instructing the user’s experience. Video game environments are observed through an architectural point of view - representations, concept design, audiovisual language, interactivity processes are taken into consideration - highlighting in this way multiple issues of spatiality as potential factors of an experiential design. The notion of ‘space’ forms the guide through which the ‘art of melancholy’ is observed, revealing multiple metaphoric elements that the melancholic phenomenon introduces such as ‘shapes’, ‘materials’, ‘structures’, ‘relations’, ‘transpositions’. A series of spatial melancholic features are collected and afterwards, applied to video games, in search for common ground with existing virtual environments or digital experiences, which players seek and finally consume in games with an inherent promise of a melancholic vision.
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Istanbul, Turkey
Σελίδες: 7
ISSN: 2398-9467
Θεματική κατηγορία: [EL] Αρχιτεκτονική μηχανική[EN] Architecture engineeringsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: architecturedesignvideo gamesmelancholy
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © by the author
© AMPS C.I.O.
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: http://architecturemps.com/wp-content/uploads/2019/03/AMPS-Proceedings-14-Moving-Images-Static-Spaces-1.pdf
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: http://architecturemps.com/wp-content/uploads/2019/03/AMPS-Proceedings-14-Moving-Images-Static-Spaces-1.pdf
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: AMPS CONFERENCE Moving Images – Static Spaces: Architectures, Art, Media, Film, Digital Art and Design
Τόμος: 14
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 118-124
Σειρά δημοσίευσης: AMPS Proceedings Series 14
Όνομα εκδήλωσης: Moving Images – Static Spaces: Architectures, Art, Media, Film, Digital Art and Design
Τοποθεσία εκδήλωσης: Istanbul, Tyrkey
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 12/04/2018
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 13/04/2018
Σημειώσεις: This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) through the Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning» in the context of the project “Reinforcement of Postdoctoral Researchers” (MIS-5001552), implemented by the State Scholarships Foundation (ΙΚΥ).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταδιδακτορικοί ερευνητές

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Angeliki Malakasioti_Full Paper_Melancholic architectures_The Case of Videogames1.pdfMelancholic Architectures: The case of Video Games7 σελίδες σελίδες349.72 kBAdobe PDF-incΔείτε/ανοίξτε