Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/285
Τύπος: Πρακτικά συνεδρίου
Τίτλος: The impact of green agricultural product packaging features on consumers’ reactions and buying behaviors: An eye-tracking exploratory study.
Συγγραφέας: [EL] Τσουρβάκας, Γεώργιος[EN] Tsourvakas, Georgesemantics logo
[EL] Γεωργακαράκου, Χρυσάνθη[EN] Georgakarakou, Chrysanthisemantics logo
[EL] Ρίσκος, Κυριάκος[EN] Riskos, Kyriakossemantics logo
[EL] Υφαντίδου, Ιωάννα[EN] Yfantidou, Ioannasemantics logo
Ημερομηνία: Ιου-2019
Περίληψη: Consumers of green products have emerged as a crucial market in the sense that many consumers are willing to pay more for a green product compared to a conventional one. Packaging can be considered as an advantageous feature of a product that may convince consumers to proceed to a purchase. The purpose of the present study is to investigate how packaging features (eco-labels, image, shape, color) of organic agricultural products affect consumers’ eye reactions and as a result impact on consumers’ attitudes and buying behaviors.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 15
ISBN: 978-618-80440-5-0
Θεματική κατηγορία: [EL] Μάρκετινγκ[EN] Marketingsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: green marketing
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © by the authors.
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: http://iccmi2019.org/file/ICCMI-2019-Conference-Proceedings.pdf
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: http://iccmi2019.org/file/ICCMI-2019-Conference-Proceedings.pdf
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: 7th ICCMI 2019 Conference Proceedings
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 102-116
Όνομα εκδήλωσης: 7th International Conference on Contemporary Marketing Issues
Τοποθεσία εκδήλωσης: Heraklion, Crete, Greece
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 10/07/2019
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 12/07/2019
Σημειώσεις: This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) through the Operational Program «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020» in the context of the project “Green entrepreneurship as a push for the Greek economy amid economic recession. Creating an environmental digital business model using green product packaging appeals”, (MIS 95331).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
ICCMI 2019 Conference Proceedings.pdf4.73 MBAdobe PDF-incΔείτε/ανοίξτε