Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/479
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: Audio Legends: investigating sonic interaction in an augmented reality audio game
Συγγραφέας: [EL] Ροβίθης, Εμμανουήλ[EN] Rovithis, Emmanouel
[EL] Μουστάκας, Νικόλαος[EN] Moustakas, Nikolaos
[EL] Φλώρος, Ανδρέας[EN] Floros, Andreas
[EL] Βογκλής, Κωνσταντίνος[EN] Vogklis, Konstantinos
Ημερομηνία: 13-Νοε-2019
Περίληψη: Η παρούσα δημοσίευση εξετάζει το σύγχρονο πεδίο των ηχητικών συστημάτων επαυξημένης πραγματικότητας και των εφαρμογών τους στους τομείς της ψυχαγωγίας και πολιτιστικής περιήγησης, και έπειτα παρουσιάζει το πρωτότυπο έργο των συγγραφέων "Audio Legends", με το οποίο διερεύνησαν την αξιοποίηση ηχητικής αλληλεπίδρασης μέσω χειρονομιών σε επαυξημένο περιβάλλον. Αναφέρονται στοιχεία της σύνθεσης και ανάπτυξης του έργου, περιγράφεται η πειραματική διαδικασία, και αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας.

Augmented Reality Audio Games (ARAG) enrich the physical world with virtual sounds to express their content and mechanics. Existing ARAG implementations have focused on exploring the surroundings and navigating to virtual sound sources as the main mode of interaction. This paper suggests that gestural activity with a handheld device can realize complex modes of sonic interaction in the augmented environment, resulting in an enhanced immersive game experience. The ARAG “Audio Legends” was designed and tested to evaluate the usability and immersion of a system featuring an exploration phase based on auditory navigation, as well as an action phase, in which players aim at virtual sonic targets and wave the device to hit them or hold the device to block them. The results of the experiment provide evidence that players are easily accustomed to auditory navigation and that gestural sonic interaction is perceived as difficult, yet this does not affect negatively the system’s usability and players’ immersion. Findings also include indications that elements, such as sound design, the synchronization of sound and gesture, the fidelity of audio augmentation, and environmental conditions, also affect significantly the game experience, whereas background factors, such as age, sex, and game or music experience, do not have any critical impact.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 18
DOI: 10.3390/mti3040073
EISSN: 2414-4088
Θεματική κατηγορία: [EL] Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες[EN] Humanities and the Arts
Λέξεις-κλειδιά: Augmented RealityAugmented Reality AudioAugmented Reality Audio GameGame DesignCultural Heritage
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2019 by the authors. Licensee MDPI
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: This article is an open access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution (CC BY) license (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://www.mdpi.com/2414-4088/3/4/73
https://www.researchgate.net/publication/337263072_Audio_Legends_Investigating_Sonic_Interaction_in_an_Augmented_Reality_Audio_Game
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://www.mdpi.com/2414-4088/3/4/73
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://www.mdpi.com/journal/mti
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Multimodal Technologies and Interaction
Τεύχος: 4
Τόμος: 3
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): Article no 73
Σημειώσεις: : This research was funded by Operational Program Human Resources Development, Education and Life-long learning, Priority Axes 6, 8, 9, Act “Supporting Researchers with emphasis on New Researchers” (grant MIS number: 5007016), which is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund (ESF)).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια 
Audio Legends - Investigating Sonic Interaction in an Augmented Reality Audio Game.pdfΆρθρο σε Επιστημονικό Περιοδικό Πλήρους Κρίσης18 σελίδες σελίδες6.09 MBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηΔείτε/ανοίξτε