Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/486
Τύπος: Κεφάλαιο σε πρακτικά συνεδρίου
Τίτλος: EEG systems for educational neuroscience
Συγγραφέας: [EL] Τσιάρα, Αγγελική[EN] Tsiara, Angelikisemantics logo
[EL] Μικρόπουλος, Αναστάσιος[EN] Mikropoulos, Anastasiossemantics logo
[EL] Χάλκη, Παναγιώτα[EN] Chalki, Panagiotasemantics logo
Ημερομηνία: 04/07/2019
Περίληψη: Numerous studies suggest that digital technology has an important role to play in physical and mental functioning and generally in the quality of life of elderly people. Many digital serious games have been developed to enhance cognitive functions. These games incorporate a multitude of multimedia elements that are perceived as sensory stimuli. To implement an effective digital environment, all sensory representations have to be investigated in order to be compatible with the visual, acoustic and tactile perception of the user. An effective way to examine those stimuli is to study the users’ brain functioning and especially the electric activity by using electroencephalographic recording systems. In recent years, there has been a growth of low-cost EEG systems. These are used in various fields such as educational research, serious games, mental and physical health, entertainment, etc. This study investigates whether a wireless low-cost EEG system (EPOC EMOTIV) can deliver qualitative results compared to a research system (G.tec) while recording the EEG data at an event-related brain potentials setup regarding the differentiation of the semantic content of two image categories. Our results show that, in terms of signal quality, the Emotiv system lags G.tec, however, based on the answers of the participants in the questionnaire, Emotiv excels in terms of ease of use. It can be used in continuous EEG recordings in game environments and could be useful for applications such as games in ageing.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 12
DOI: 10.1007/978-3-030-23563-5_45
ISBN: 978-3-030-23562-8
Θεματική κατηγορία: [EL] Εκπαίδευση[EN] Educationsemantics logo
[EL] Άλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες[EN] Other Engineering and Technologiessemantics logo
[EL] Νευροεπιστήμες[EN] Neurosciencessemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Digital environmentElectroencephalographic recording systemsEvent-related brain potentialAgeing
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © Springer Nature Switzerland AG 2019
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-23563-5_45
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://www.springer.com/gp/book/9783030235598
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Universal Access in Human-Computer Interaction. Multimodality and Assistive Environments. HCII 2019. Lecture Notes in Computer Science
Τόμος: 11573
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 575-586
Όνομα εκδήλωσης: 13th International Conference, UAHCI 2019, Held as Part of the 21st HCI International Conference, HCII 2019
Τοποθεσία εκδήλωσης: Orlando, FL, USA
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 26/07/2019
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 31/07/2019
Σημειώσεις: The research is implemented through the Operational Program “Human Resources Development, Education and Lifelong Learning” and is co-financed by the European Union (European Social Fund) and Greek national funds.
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Το πλήρες κείμενο αυτού του τεκμηρίου δεν διατίθεται προς το παρόν από το αποθετήριο