Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/509
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: Active community reintegration of Greek older adults with mild cognitive impairment
Συγγραφέας: [EL] Τίγκα, Ευαγγελία[EN] Tigka, Evangeliasemantics logo
[EL] Νεοφυτίδου, Ελισάβετ[EN] Neofytidou, Elisavetsemantics logo
[EL] Κυριαζοπούλου, Ελεωνόρα[EN] Kyriazopoulou, Eleonorasemantics logo
[EL] Κασάπη, Ελένη[EN] Kassapi, Elenisemantics logo
Ημερομηνία: Μαΐ-2019
Περίληψη: The original research presented in this paper constitutes partial fulfilment of a 15-month study funded by the Partnership Agreement for the Development Framework 2014-2020 (Project title: Translation Prototypes for the Appropriation of Foreign Language Cognitive Disorder Screening Tests and Cross-Scientific Networks of Neuropsychological Intervention; Project code: MIS 5005306). Our main task was to evaluate the activation of mother tongue verbal memory under different non-pharmacological interventions (foreign language learning, workout and computer learning, sleep hygiene and walking) designed for Greek older adults diagnosed with Mild Cognitive Impairment (MCI). Through our research, we aimed at energizing the relevant local market of services so that they broaden their scope and mission and include MCI clients, as the first step of their reintegration in society. The results of our research have shown that the most successful interventions were foreign language learning and computer training, i.e. language use orientated activities. In both cases, speech was the main means of interaction between instructors and trainees and speech was the modality which was measurably improved. In line with recent research, physical activities and sleep hygiene contributed less to the enhancement of the mental lexicon. The benefits from our study are twofold: MCI older adults clearly profit from non-pharmacological interventions; additionally, private sector institutions involved in lifelong education and continuing training may create programmes tailored to meet the needs of this large cognitively able clientele.
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Piran, Slovenia
Σελίδες: 10
ISBN: 978-961-6914-25-3
ISSN: 2232-3309
Θεματική κατηγορία: [EL] Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες[EN] Other Humanitiessemantics logo
[EL] Άλλες Ιατρικές Επιστήμες[EN] Other Medical Sciencessemantics logo
[EL] Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Other Social Sciencessemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: reintegrationMCIolder adultsnon-pharmacologicalintervention
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2019 International School for Social and Business Studies
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: The author is responsible for the grammatical correctness of his or her paper http://www.toknowpress.net/ISBN/978-961-6914-25-3/MakeLearn2019.pdf Published under the terms of the Creative Commons CC BY-NC-ND 4.0 License.
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: http://www.toknowpress.net/ISBN/978-961-6914-25-3/MakeLearn2019.pdf
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: http://www.toknowpress.net/proceedings/978-961-6914-25-3/
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: MakeLearn 2019: Thriving on Future Education, Industry, Business and Society Proceedings of the MakeLearn and TIIM International Conference
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 115-124
Όνομα εκδήλωσης: MakeLearn & TIIM 2019 Thriving on Future Education, Industry, Business and Society
Τοποθεσία εκδήλωσης: Piran, Slovenia
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 15/05/2019
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 17/05/2019
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
ML19-016.pdfΆρθρο10 σελίδες σελίδες983.11 kBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηincΔείτε/ανοίξτε