Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/56
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: What features of green products packaging are more eye catching? An eye-tracking exploratory study about organic agricultural products
Συγγραφέας: [EL] Γεωργακαράκου, Χρυσάνθη[EN] Georgakarakou, Chrysanthisemantics logo
[EL] Ρίσκος, Κυριάκος[EN] Riskos, Kyriakossemantics logo
[EL] Τσουρβάκας, Γεώργιος[EN] Tsourvakas, Georgesemantics logo
[EL] Υφαντίδου, Ιωάννα[EN] Yfantidou, Ioannasemantics logo
Ημερομηνία: 06/10/2020
Περίληψη: Undoubtedly, consumers of green products have formed a market tribe that has strengthened its power in recent years. Apart from the ethical side of buying organic products, they are willing to pay more for a green product compared to a conventional one. In marketing literature, packaging is considered to be as a valuable feature of a product that may motivate consumers to proceed to a purchase. The purpose of the present study is to investigate how various packaging features (eco-labels, image, shape, colour) of organic agricultural products affect consumers’ eye reactions and as a result influence consumers’ perception, attitude and buying behaviour.
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Thessaloniki, Greece
Σελίδες: 32
DOI: 10.1504/IJTMKT.2020.110124
ISSN: 1741-878X
Θεματική κατηγορία: [EL] Επιχειρήσεις[EN] Businesssemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: eye-trackingexperimental marketingeco productsbio productspackage design
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2020 Inderscience Enterprises Ltd.
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=110124
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: International Journal of Technology Marketing
Τεύχος: 2
Τόμος: 14
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 93-124
Σημειώσεις: The full text of this article is only available to individual subscribers or to users at subscribing institutions.
This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund – ESF) through the Operational Program ‘Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014–2020’ in the context of the project ‘Green entrepreneurship as a push for the Greek economy amid economic recession. Creating an environmental digital business model using green product packaging appeals’, (MIS 95331).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
2020_IJTMKT-28436_PPV.pdfAcademic article1.42 MBAdobe PDF-incΔείτε/ανοίξτε