Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/565
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: Theoretical and methodological issues in the study of conceptual and procedural knowledge: reflections on a series of studies on Greek secondary students’ knowledge of fractions
Συγγραφέας: [EL] Βαμβακούση, Ξάνθη[EN] Vamvakoussi, Xeniasemantics logo
[EL] Μπεμπένη, Μαρία[EN] Bempeni, Mariasemantics logo
[EL] Πουλοπούλου, Σταυρούλα[EN] Poulopoulou, Stavroulasemantics logo
[EL] Τσιπλάκη, Ιωάννα[EN] Tsiplaki, Ioannasemantics logo
Ημερομηνία: 2019
Περίληψη: In this article we present an overview of four studies investigating Greek secondary students’ conceptual and procedural knowledge of fractions. We discuss the problem of defining conceptual and procedural knowledge, and the implications of adopting one particular definition over others. We draw on the studies and their results to discuss the problem of measuring conceptual and procedural knowledge; the issue of inter-individual differences in conceptual and procedural fraction knowledge; and related educational implications
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 15
DOI: 10.26220/une.3114
ISSN: 2241-9152
Θεματική κατηγορία: [EL] Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Other Social Sciencessemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Conceptual knowledgeprocedural knowledgefractionsrational numberssecondary students
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © by the author(s)
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://mgdlt.library.upatras.gr/ejupUNESCOchair/article/view/3114
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://mgdlt.library.upatras.gr/ejupUNESCOchair/article/view/3114
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://pasithee.library.upatras.gr/ejupUNESCOchair/index
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair
Τεύχος: 2
Τόμος: 6
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 82-96
Σημειώσεις: Operational Program “Human Resources Development, Education, and Lifelong Learning”. Co-financed by Greece and the European Union
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Vamvakoussi_et_al..,2019.pdf15 σελίδες752.46 kBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηincΔείτε/ανοίξτε