Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/574
Τύπος: Διδακτορική διατριβή
Τίτλος: Οι εκπαιδευτικές επιλογές των οικογενειών κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης: το εκπαιδευτικό "μονοπάτι" των μαθητών και των οικογενειών τους από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο
Συγγραφέας: [EL] Ζιωντάκη, Ζωήsemantics logo
Επιβλέπων διατριβής: [EL] Κυρίδης, Αργύριος[EN] Kyridis, Argyrissemantics logo
Συμβουλευτική επιτροπή: [EL] Γρόλλιος, Γεώργιος[EN] Grollios, Georgiossemantics logo
[EL] Φωτόπουλος, Νικόλαος[EN] Fotopoulos, Nikossemantics logo
Μέλος εξεταστικής επιτροπής: [EL] Θάνος, Θεόδωρος[EN] Thanos, Theodorossemantics logo
[EL] Παυλή-Κορρέ, Μαρία[EN] Pavlis-Korres, Mariasemantics logo
[EL] Τουρτούρας, Χρήστος[EN] Tourtouras, Christossemantics logo
[EL] Ζάγκος, Χρήστος[EN] Zagkos, Christossemantics logo
Ημερομηνία: 2019
Περίληψη: Η παρούσα διδακτορική διατριβή επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις και τις στάσεις των γονέων σχετικά με την εκπαιδευτική πορεία των μαθητών στην εποχή της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Ως πρωταρχικός σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής τίθεται η διερεύνηση των εκπαιδευτικών επιλογών όσον αφορά στην συμπληρωματική εκπαίδευση των παιδιών κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Στο πλαίσιο αυτό, ως επιμέρους στόχος τίθεται η διερεύνηση του οικογενειακού οικονομικού προϋπολογισμού για την επένδυση στη φροντιστηριακή εκπαίδευση των παιδιών και την προετοιμασία για τις τελικές Πανελλήνιες Εξετάσεις. Επιπλέον, ένας επιμέρους στόχος είναι η εξέταση των απόψεων των γονέων για την αναγκαιότητα ή μη της φροντιστηριακής εκπαίδευσης, καθώς και η διερεύνηση των παραγόντων που υπεισέρχονται στη διαμόρφωση αυτών των απόψεων. Παράλληλα, σε ένα δεύτερο επίπεδο, θα μας απασχολήσουν οι εν γένει γονεϊκές πρακτικές, σχετικά με τις εξωσχολικές δραστηριότητες των τέκνων τους. Τα παραπάνω θα εξεταστούν σε συνάρτηση με συγκεκριμένους δείκτες επίδρασης, με τη συμβολή τόσο των δημογραφικών μεταβλητών, όσο και των επιμέρους στοιχείων που έχουν να κάνουν με το οικονομικό, κοινωνικό και μορφωτικό υπόβαθρο της κάθε οικογένειας. Όσον αφορά στο θεωρητικό πλαίσιο, το ζήτημα αυτό συνδέεται άρρηκτα με την τρέχουσα κοινωνικοοικονομική κατάσταση καθώς και με ζητήματα όπως είναι η συμπληρωματική εκπαίδευση, η θεοποίηση των τελικών εξετάσεων για την είσοδο στο πανεπιστήμιο και ο αχανής εκπαιδευτικός τομέας, όπως προκύπτει από την διαδοχική εναλλαγή των κυβερνήσεων και τη συνεχιζόμενη επέκταση της ιδιωτικής διδασκαλίας. Η παρούσα μελέτη μπορεί να θεαθεί ως ο πυρήνας τριών ομόκεντρων κύκλων, που έχουν στο κέντρο τους την οικονομική κρίση. Η εκκίνηση είναι ο ατομικός-και εν πολλοίς υποκειμενικός-παράγοντας του focus group, που αποτέλεσε τη βάση για να «στηθεί» το ερωτηματολόγιο, το οποίο αντιπροσωπεύει την ποσοτική, αντιπροσωπευτική και γενικεύσιμη πλευρά του ζητήματος. Οι κύκλοι ενώνονται με τις συνεντεύξεις, που εμπραγματώνουν την υποκειμενική, ενδελεχή και εκ βαθέων πλευρά της οπτικής γωνίας των υποκειμένων. Και οι τρεις κύκλοι μαζί μας δίνουν τη θέαση του ζητήματος του εκπαιδευτικού μονοπατιού των οικογενειών στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Ως εκ τούτων, στη μεθοδολογία της έρευνας, υπάρχει το στοιχείο της τριγωνοποίησης, καθώς αναλύθηκαν 800 ερωτηματολόγια και 20 συνεντεύξεις.
Γλώσσα: Ελληνικά
Τόπος δημοσίευσης: Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
Σελίδες: 739
Θεματική κατηγορία: [EL] Κοινωνιολογία[EN] Sociologysemantics logo
[EL] Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Other Social Sciencessemantics logo
[EL] Εκπαίδευση[EN] Educationsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: οικονομική κρίσηφροντιστηριακή εκπαίδευσηοικογενειακές επιλογές
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © Ζωή Ζιωντάκη
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: Creative Commons Αναφορά Δημιουργού
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/46445
Σημειώσεις: Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», στο πλαίσιο της Πράξης «Πρόγραμμα Χορήγησης Υποτροφιών για Μεταπτυχιακές Σπουδές Δευτέρου Κύκλου Σπουδών» (MIS-5003404), που υλοποιεί το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Υποψήφιοι διδάκτορες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Ζωή Ζιωντάκη διδακτορική διατριβή. Τ.Ε.Π.Α.Ε Α.Π.Θ (2) (1).pdfΟι εκπαιδευτικές επιλογές των οικογενειών κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης: το εκπαιδευτικό "μονοπάτι" των μαθητών και των οικογενειών τους από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο739 σελίδες13.38 MBAdobe PDFΤου συγγραφέα (pre-refereeing)incΔείτε/ανοίξτε