Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/586
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: When pupils go to theather: the activation of memory and the mnemonic deciction
Εναλλακτικός τίτλος: Όταν οι μαθητές του δημοτικού πηγαίνουν στο θέατρο: η ενεργοποίηση της μνήμης και η μνημονική αποτύπωση
Συγγραφέας: [EL] Παπακώστα, Αλεξία[EN] Papakosta, Alexia
[EL] Μπλούτη, Ιωάννα[EN] Blouti, Ioanna
[EL] Ανδρέου, Αφροδίτη[EN] Andreou, Aphrodite
Ημερομηνία: Ιου-2019
Περίληψη: Going to theatre, may be a unique experience for schoolchildren, which is indelibly etched in their memory. The Primary School pupil-spectator comes in touch with the theatre principles and is initiated in its world. S/he experiences its ritual and cohesively structured character within the frame of the collectivity that is required and with the particularity of the formation of the psychic mechanism and social conscience in this specific phase of the development of his/her personality, as well as the influence of a number of some other differentiating factors, thus leading to the establishment of a very special relation and interaction between the stage and the audience. S/he also focuses on the elements of the performance that attract his/her interest, are closer to his/her mentality, and challenge his/her attention and emotional stimulation. In this way, the mnemonic recording is activated. The theatre performance consists of a very rich environment for mnemonic traces because of its wealth of codes, their multiple combinations, and variety of functions. The actors’ speech, the intense content of ideas and principles in combination with the challenging audio-visual stimuli of the secondary codes of the performance, the plot dynamics, and the director’s techniques and practices, are elements that may initiate mnemonic recording. It is important on the other hand that the school invests in cultural activities such as the attendance of a theatre performance and includes them in the school curriculum. The teacher, as the best advocate of cultural education, the active mediator and coordinator of this visit, undertakes a large part of the responsibility for its successful and indelible mnemonic recording—from the difficult part of the selection of a performance to the care of the suitable conditions for the reception of the spectacle—thus creating the appropriate frame for the pupils to experience the acting event as a means of interaction, play, learning, communication and above all of the activation of the old and the creation of new memories. Therefore, the research interest of the present study focuses on the analysis of all the elements mentioned above, with the aim to examine and analyze the specific factors that influence the mnemonic recordings of the school audience.

Η μετάβαση μαθητών Δημοτικού στο Θέατρο μπορεί να είναι μια μοναδική εμπειρία που θα αφήσει ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στη μνήμη τους. Ο μαθητής-θεατής έρχεται σε επαφή με τις αρχές του Θεάτρου και μυείται στον κόσμο του. Βιώνει την εμπειρία της τελετουργίας και του πλήρους συνοχής χαρακτήρα του εντός ενός πλαισίου συλλογικότητας απαραίτητου για το σχηματισμό του ψυχικού μηχανισμού και της κοινωνικής συνείδησης στη συγκεκριμένη φάση ανάπτυξης της προσωπικότητάς του/της, καθώς επίσης και την επιρροή ενός πλήθους διαφοροποιητικών παραγόντων που οδηγούν στην εγκαθίδρυση μιας πολύ ιδιαίτερης σχέσης αλληλεπίδρασης ανάμεσα στη σκηνή και την πλατεία. Επίσης, εστιάζει στα στοιχεία της παράστασης που ελκύουν το ενδιαφέρον του, είναι πιο κοντά στην ψυχοσύνθεσή του, τραβούν την προσοχή του και αναμοχλεύουν τα συναισθήματά του. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ενεργοποιείται η μνημονική καταγραφή. Η θεατρική παράσταση περιέχει ένα πλήθος μνημονικών ιχνών, εξαιτίας του πλούτου των κωδίκων και της ποικιλίας των συνδυασμών και λειτουργιών που αυτή συμπεριλαμβάνει. Ο λόγος των ηθοποιών, το έντονο περιεχόμενο των ιδεών και των αρχών, σε συνδυασμό με τα οπτικο-ακουστικά ερεθίσματα των δευτερογενών κωδίκων της παράστασης, η δυναμική της πλοκής, οι τεχνικές και οι πρακτικές του σκηνοθέτη, είναι στοιχεία που μπορούν να ενεργοποιήσουν τη μνημονική καταγραφή. Από την άλλη πλευρά, είναι πολύ σημαντικό το σχολείο να επενδύει σε πολιτιστικές δραστηριότητες όπως η θέαση μιας παράστασης και να τις συμπεριλαμβάνει στο Αναλυτικό του Πρόγραμμα. Ο Δάσκαλος ως ο καλύτερος υποστηρικτής της πολιτιστικής διαδικασίας, ο ενεργητικός διαμεσολαβητής και συντονιστής της επίσκεψης, αναλαμβάνει την ευθύνη για την επιτυχή αποτύπωση της μνημονικής καταγραφής, ξεκινώντας από το δύσκολο κομμάτι της επιλογής παράστασης και καταλήγοντας ως την φροντίδα των κατάλληλων συνθηκών πρόσληψης του θεάματος, δημιουργώντας έτσι το ιδανικό πλαίσιο ώστε οι μαθητές να βιώσουν το σκηνικό θέαμα ως ένα μέσο αλληλεπίδρασης, παιχνιδιού, μάθησης, επικοινωνίας και κυρίως ενεργοποίησης παλαιών και δημιουργίας νέων αναμνήσεων. Ως εκ τούτου, η παρούσα έρευνα εστιάζει στην ανάλυση όλων των προαναφερθέντων στοιχείων, με στόχο την εξέταση και ανάλυση των συγκεκριμένων παραγόντων που επηρεάζουν τη μνημονική καταγραφή του σχολικού κοινού.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 11
DOI: 10.17265/2159-5836/2019.07.001
ISSN: 2159-5836
Θεματική κατηγορία: [EL] Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες[EN] Humanities and the Arts
[EL] Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Other Social Sciences
Λέξεις-κλειδιά: pupil-spectatormnemonic recordingtheather codesschoolteacherθεατρική Μνήμηανήλικοι θεατέςΘεατρικοί κώδικεςσχολείοΘεατρική παράστασημνημονική καταγραφήΕκπαιδευτικόςΔάσκαλος
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © by the author(s)
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: http://www.davidpublisher.org/Public/uploads/Contribute/5d3ea9ba8554d.pdf
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: http://www.davidpublisher.org/index.php/Home/Article/index?id=40808.html
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: http://www.davidpublisher.org/Home/Journal/JLAS
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Journal of Literature and Art Studies
Τεύχος: 7
Τόμος: 9
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 745-756
Σημειώσεις: Such a research under the title “Theatrical Memory of 5th Grade Primary School students” is being carried out by the three authors of this article in the Department of Primary Education of the National and Kapodistrian University of Athens, Greece, with Professor Theodore Grammatas being the Principal Investigator, within the frame of Invitation ΕΔΒΜ 34 “Support to researchers with emphasis on young researchers” MIS 5006824.
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια 
When Pupils Go to Theatre The Activation of Memory and the Mnemonic Depiction (1).pdfArticle11 σελίδες σελίδες217.94 kBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηΔείτε/ανοίξτε