Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/606
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: A design of the compression chamber and optimization of the sealing of a novel rotary internal combustion engine using CFD
Εναλλακτικός τίτλος: Ένας σχεδιασμός του θαλάμου συμπίεσης και βελτιστοποίηση της στεγανοποίησης ενός καινοτόμου περιστροφικού κινητήρα εσωτερικής καύσης χρησιμοποιώντας την υπολογιστική ρευστοδυναμική
Συγγραφέας: [EL] Σαββάκης, Σάββας[EN] Savvakis, Savvassemantics logo
[EL] Μερτζής, Δημήτριος[EN] Mertzis, Dimitriossemantics logo
[EL] Νασιόπουλος, Ηλίας[EN] Nassiopoulos, Eliassemantics logo
[EL] Σαμαράς, Ζήσης[EN] Samaras, Zississemantics logo
Ημερομηνία: 09/05/2020
Περίληψη: The current paper investigates two particular features of a novel rotary split engine. This internal combustion engine incorporates a number of positive advantages in comparison to conventional reciprocating piston engines. As a split engine, it is characterized by a significant difference between the expansion and compression ratios, the former being higher. The processes are decoupled and take place simultaneously, in different chambers and on the different sides of the rotating pistons. Initially, a brief description of the engine’s structure and operating principle is provided. Next, the configuration of the compression chamber and the sealing system are examined. The numerical study is conducted using CFD simulation models, with the relevant assumptions and boundary conditions. Two parameters of the compression chamber were studied, the intake port design (initial and optimized) and the sealing system size (short and long). The best option was found to be the combination of the optimized intake port design with the short seal, in order to keep the compression chamber as close as possible to the engine shaft. A more detailed study of the sealing system included different labyrinth geometries. It was found that the stepped labyrinth achieves the highest sealing efficiency.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 21
DOI: 10.3390/en13092362
EISSN: 1996-1073
Θεματική κατηγορία: [EL] Ενέργεια και Καύσιμα[EN] Energy and Fuelssemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: SARMrotary enginecompression chambercombustion chambersealingCFD
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2020 by the authors. Licensee MDPI
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: This article is an open access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution (CC BY) license (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://www.mdpi.com/1996-1073/13/9/2362
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://www.mdpi.com/1996-1073/13/9/2362
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://www.mdpi.com/journal/energies
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Energies
Τεύχος: 9
Τόμος: 13
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): Article no 2362
Σημειώσεις: (This article belongs to the Section Energy Fundamentals and Conversion)
This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) through the Operational Programme “Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014–2020” in the context of the project “Optimisation of the sealing method for a new concept concentric rotary engine” (MIS 5005530).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
energies-13-02362-v2.pdfΔημοσιευμένη σελίδες8.56 MBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηnocopyΔείτε/ανοίξτε