Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/71
Τύπος: Αναρτημένη ανακοίνωση (poster)
Τίτλος: Harvesting daylight in a classroom, the case study of Leontios School 
Συγγραφέας: [EL] Δούλος, Λάμπρος[EN] Doulos, Lambrossemantics logo
[EL] Καπετάνιος, Χρήστος[EN] Kapetanios, Christossemantics logo
[EL] Τσαγκρασούλης, Aριστείδης[EN] Tsangrassoulis Arissemantics logo
Ημερομηνία: 21/10/2017
Περίληψη: The energy consumption for artificial lighting in school buildings is one of the main consumers of electricity during the year. In Greece where daylight is adequate during the year there is a missing opportunity for energy savings. Scope of this paper is to examine the lost opportunities for optimizing the lighting system combining with daylight harvesting techniques using photosensors. A case study of a classroom that utilizes photosensors is compared with an identical classroom that uses only artificial lighting. The energy savings in the lighting system are more than 56%.Considering near zero energy buildings the use of daylight controls should be obligatory in school buildings while their operation schedule in Greece is during daytime only. Keywords: Classroom, daylight harvesting, lighting, School building
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Athens, Hellas
Σελίδες: 1
ISBN: 978-618-82991-2-2
ISSN: 2241-9748
Θεματική κατηγορία: [EL] Αυτοματισμοί και Συστήματα ελέγχου[EN] Automation and control systemssemantics logo
[EL] Έλεγχος και Βελτιστοποίηση[EN] Control and Optimizationsemantics logo
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2017 by the ASHRAE Hellenic Chapter
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: Permissions to make digital or hard copies of the papers for personal or educational use is granted without fee provided that the copies are not made or distributed for profit or commercial use and that the source is properly cited. To copy otherwise, to republish or to electronically post, requires prior specific permission from the ASHRAE Hellenic Chapter Board of Governors via EinB2017@ashrae.gr.
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: http://www.ashrae.gr//Proceedings//EinB2017_PROCEEDINGS.pdf
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: EinB2017 PROCEEDINGS
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 199
Όνομα εκδήλωσης: 6th International Conference on ENERGY in BUILDINGS 2017
Τοποθεσία εκδήλωσης: Athens, Hellas
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 21/10/2017
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 21/10/2017
Σημειώσεις: This work is part of a post doctoral research, which was realized by means of an IKY scholarship. The latter is funded by the action «Strengthening Post Doctoral Research», the resources of Operational Program «Human Resources Development Program, Education and Lifelong Learning» priority axis 6, 8, 9 and co-financed by European Social Fund – ESF and the Greek government. Their contribution is greatly appreciated.
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταδιδακτορικοί ερευνητές

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Lighting Poster for EinB2017_Lambros Doulos_Harvesting daylight in a classroom, the case study of Leontios School.pdf280.09 kBAdobe PDF-incΔείτε/ανοίξτε