Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/72
Τύπος: Αναρτημένη ανακοίνωση (poster)
Τίτλος: How the economical viability of redesigning the lighting system is affected in a typical classroom in Greece by lighting design and daylight zones
Συγγραφέας: [EL] Δούλος, Λάμπρος[EN] Doulos, Lambrossemantics logo
[EL] Κονταδάκης, Αντώνης[EN] Kontadakis, Antonissemantics logo
[EL] Τσαγκρασούλης, Aριστείδης[EN] Tsangrassoulis Arissemantics logo
Ημερομηνία: 03/11/2018
Περίληψη: The excessive energy consumption in Greek typical classrooms is already well known. With values of power density larger than 20W/m2, actions for minimizing consumption are compulsory. However, there are case studies that instead of creating energy savings, the results lead to malpractices. Retrofitting the existing luminaires with LED lamps, overrate the necessary number of luminaires in the typical classroom and underestimate the daylight penetration in some of them. This paper examines in brief the potential malpractices and presents the results of installing larger amount of luminaires than necessary concerning the economic viability of a project.
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Athens, Hellas
Σελίδες: 1
ISBN: 978-618-82991-5-3
ISSN: 2241-9748
Θεματική κατηγορία: [EL] Αυτοματισμοί και Συστήματα ελέγχου[EN] Automation and control systemssemantics logo
[EL] Έλεγχος και Βελτιστοποίηση[EN] Control and Optimizationsemantics logo
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2018 by the ASHRAE Hellenic Chapter
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: Permissions to make digital or hard copies of the papers for personal or educational use is granted without fee provided that the copies are not made or distributed for profit or commercial use and that the source is properly cited. To copy otherwise, to republish or to electronically post, requires prior specific permission from the ASHRAE Hellenic Chapter Board of Governors via EinB2018@ashrae.gr.
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: http://www.ashrae.gr//Proceedings//EinB2018_PROCEEDINGS.pdf
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: EinB2018 PROCEEDINGS
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 205
Όνομα εκδήλωσης: 7th International Conference on ENERGY in BUILDINGS 2018
Τοποθεσία εκδήλωσης: Athens, Hellas
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 03/11/2018
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 03/11/2018
Σημειώσεις: This work is part of a post doctoral research, which was realized by means of an IKY scholarship. The latter is funded by the action «Strengthening Post Doctoral Research», the resources of Operational Program «Human Resources Development Program, Education and Lifelong Learning» priority axis 6, 8, 9 and co-financed by European Social Fund – ESF and the Greek government. Their contribution is greatly appreciated
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταδιδακτορικοί ερευνητές

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Lighting Poster for EinB2018_Lambros Doulos_Lighting design and daylight zones in typical classroom - official.pdf1.28 MBAdobe PDF-incΔείτε/ανοίξτε