Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/76
Τύπος: Ανακοίνωση σε συνέδριο
Τίτλος: Εξέλιξη αντιλήψεων μελλοντικών νηπιαγωγών μέσα από τη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα εκπαίδευσης: «Φυσικές Επιστήμες για όλους/ες»
Συγγραφέας: [EL] Σιάτρας, Αναστάσιος[EN] Siatras, Anastasiossemantics logo
[EL] Χρηστίδου, Βασιλεία[EN] Christidou, Vasiliasemantics logo
Ημερομηνία: Σεπ-2018
Περίληψη: Στόχος της εργασίας είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις φοιτητριών/τών του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σχετικά με τη διαμόρφωση μιας υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης που να απευθύνεται σε όλα τα μικρά παιδιά, ανεξάρτητα από το κοινωνικό, οικονομικό και πολιτισμικό τους υπόβαθρο, που στο παρόν πλαίσιο ορίζονται ως ‘αριστεία’ και ‘ισότητα’ στο εκπαιδευτικό έργο αντίστοιχα. Αρχικά, καταγράφηκαν οι αντιλήψεις των φοιτητριών/τών για το αν μπορούν όλα τα παιδιά να κατακτήσουν τις βασικές γνώσεις και ικανότητες που χρειάζονται στην καθημερινή τους ζωή. Κατόπιν, υλοποιήθηκε πρόγραμμα εκπαίδευσης που περιλάμβανε τρία στάδια: (α) παιδαγωγική προετοιμασία, (β) εκπαιδευτικός σχεδιασμός, (γ) αναστοχασμός και ανατροφοδότηση, με πεδίο εφαρμογής τις Φυσικές Επιστήμες. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε εκ νέου καταγραφή των αντιλήψεων των φοιτητριών/τών για το εν λόγω θέμα. Οι φοιτήτριες/τές διατύπωσαν ελεύθερα τις αρχικές τους αντιλήψεις όσον αφορά στην ευθύνη της διασφάλισης υψηλών ποιοτικών εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων. Ο ερευνητικός σχεδιασμός της εργασίας αναφέρεται στην ποιοτική έρευνα. Πιο συγκεκριμένα, οι απαντήσεις των φοιτητριών/τών ορίστηκαν ως μονάδες ανάλυσης, όπου αναδείχθηκαν κωδικοί ανάλυσης (ετικέτες) και αλληλεπιδρούσες κατηγορίες. Από την ανάλυση προκύπτει ότι οι αρχικές αντιλήψεις των συμμετεχουσών/όντων συγκρότησαν ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο η αριστεία και ισότητα στο εκπαιδευτικό έργο διασυνδέονταν με ατομικά χαρακτηριστικά των μικρών παιδιών (π.χ. «ικανότητα», «προσπάθεια»), ενώ μετά την υλοποίηση του προγράμματος εκπαίδευσης οι αντιλήψεις τους μετατοπίστηκαν στην ανάδειξη της σημαντικής επίδρασης του εκπαιδευτικού έργου (π.χ. μαθησιακοί στόχοι, περιεχόμενο, διδακτικές μέθοδοι) στη διασφάλιση ισότιμα υψηλών εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων σε όλα τα παιδιά. Τέλος, υποστηρίζεται ότι οι μελλοντικοί/ές εκπαιδευτικοί προσχολικής εκπαίδευσης είναι σημαντικό να προετοιμαστούν κατάλληλα ώστε να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις στην επίτευξη της υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης, καθώς αποτελεί αναγκαία συνθήκη για τη διαμόρφωση της δημοκρατικής πολιτότητας.
Γλώσσα: Ελληνικά
Τόπος δημοσίευσης: Βόλος, Ελλάδα
Σελίδες: 27
Θεματική κατηγορία: [EL] Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες[EN] Other Social Sciencessemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμεςαντιλήψεις φοιτητριών/τώναριστεία στην εκπαίδευσηκοινωνικός αποκλεισμός
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2020, 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: http://hpnconf2018.uth.gr/node/16
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων με τίτλο «Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις»- Βιβλίο περιλήψεων
Όνομα εκδήλωσης: 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων με τίτλο «Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις»
Τοποθεσία εκδήλωσης: Βόλος, Ελλάδα
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 28/09/2018
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 30/09/2018
Σημειώσεις: Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», στο πλαίσιο της Πράξης «Ενίσχυση Μεταδιδακτόρων ερευνητών/ερευνητριών» (MIS5001552), που υλοποιεί το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταδιδακτορικοί ερευνητές

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Pedagogy-Network_presentation_28092018_IKY.pdf633.66 kBAdobe PDF-incΔείτε/ανοίξτε