Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/865
Τύπος: Άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Τίτλος: Examining consumer responses to YouTube ads through facial expressions and self-reports: the role of gender identity and emotional appeals
Συγγραφέας: [EL] Βουτσά, Μαρία[EN] Voutsa, Mariasemantics logo
[EL] Τσίχλα, Ειρήνη[EN] Tsichla, Eirinisemantics logo
[EL] Χατζηθωμάς, Λεωνίδας[EN] Hatzithomas, Leonidassemantics logo
[EL] Μαργαρίτη, Κωστούλα[EN] Margariti, Kostoulasemantics logo
Ημερομηνία: 07/12/2020
Περίληψη: The study focusses on the value of gender identity as a moderator in the relationship between consumers experienced and self-reported joy towards a YouTube video advertisement. In a laboratory experiment, participants were exposed to an emotional advertising appeal (aggressive versus warm) and their self-reports were compared with their facial expression analysis. The results show that in the warm advertising scenario, high masculine individuals who experienced joy tend to mask their emotions and under-report their level of joy. A similar reaction was recorded for low masculine individuals exposed to the aggressive advertising scenario. Self-reported joy acts, also, as a mediator of the impact of experienced joy on consumers attitudes and purchase intentions. The findings raise significant concerns regarding the appropriateness of relying solely on self-report measures when examining constructs susceptible to social desirability issues, yielding important implications for both academics and practitioners.
Γλώσσα: Αγγλικά
Σελίδες: 26
ISSN: 1477-5212
Θεματική κατηγορία: [EL] Μάρκετινγκ[EN] Marketingsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Gender identityAdvertisingemotional appealsfacial expression analysis
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © Inderscience Enterprises Ltd.
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://www.inderscience.com/info/ingeneral/forthcoming.php?jcode=ijima
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://www.inderscience.com/jhome.php?jcode=ijima
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: International Journal of Internet Marketing and Advertising
Τεύχος: In Press
Σημειώσεις: Special Issue on: ICCMI 2018 Strategic Use of Social Media as a Marketing Tool
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Το πλήρες κείμενο αυτού του τεκμηρίου δεν διατίθεται προς το παρόν από το αποθετήριο