Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/962
Τύπος: Ανακοίνωση σε συνέδριο
Τίτλος: Physics teacher webinars for STEM-oriented thermodynamics
Συγγραφέας: [EL] Μέλη, Καλλιόπη[EN] Meli, Kalliopisemantics logo
Ημερομηνία: 2021
Περίληψη: Efficient teaching and learning of elementary thermodynamics in upper secondary school science classes are important not only for students who will pursue studies and careers in Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) but also for the scientific literacy of the 21st-century citizen. This case study presents a physics teachers’ webinar series for a STEM-oriented constructivist approach of elementary thermodynamics in upper secondary school. The pre- and during-webinar results indicated that physics teachers, to a great extent, lacked the epistemological and pedagogical knowledge that would allow them to overcome the traditional instruction restrictions and yet they were very eager to incorporate STEM-oriented constructivist components in their upcoming classes. Post-webinar results confirmed this inceptive conclusion, as teachers expressed their intention to adopt many of the training program suggestions for the development of new thermodynamics teaching and learning sequences.

L'enseignement et l'apprentissage efficaces de la thermodynamique élémentaire au lycée sont importants non seulement pour les étudiants qui poursuivront des études et des carrières en Sciences, Technologie, Ingénierie et Mathématiques ('STEM'), mais également pour la culture scientifique du citoyen du 21e siècle. Cette étude de cas présente une série de webinaires adressée aux professeurs des sciences physiques concernant une approche STEM constructiviste de la thermodynamique élémentaire au lycée. Les résultats avant et pendant leswebinairesont indiqué que les enseignants bien qu’ilsmanquassentdans une large mesure des connaissances épistémologiques et pédagogiques qui leur permettraient de surmonter les restrictions d'enseignement traditionnelils étaient pourtant très désireux d'intégrer des composants STEM constructivistes dans leurs futurs cours. Les résultats post-webinaire ont confirmé cette conclusion encourageante, car les enseignants ont exprimé leur intention d’adopterbon nombre des suggestions du programme de formation pour le développement de nouvelles séquences d'enseignement et d'apprentissage de la thermodynamique
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Πάτρα, Ελλάδα
Σελίδες: 7
DOI: 10.26220/mje.3763
ISSN: 2732-6489
Θεματική κατηγορία: [EL] Δευτεροβάθμια εκπαίδευση[EN] Secondary educationsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: Science educationsecondary school educationelementary thermodynamicsteacher training program
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: Mediterranean Journal of Education
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: https://www.researchgate.net/publication/355041497_Physics_teacher_webinars_for_STEM-oriented_thermodynamics
https://www.academia.edu/55342494/Physics_teacher_webinars_for_STEM_oriented_thermodynamics
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: https://pasithee.library.upatras.gr/mje/article/view/3763
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: https://pasithee.library.upatras.gr/mje/index
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Mediterranean Journal of Education
Τεύχος: 2
Τόμος: 1
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 23-29
Σειρά δημοσίευσης: Colloque SIEST Méditerranée 7
Όνομα εκδήλωσης: Séminaire Interlaboratoires sur l’Education Scientifique et Technologique (SIEST) Mediterranean 2022 7ème Colloque
Τοποθεσία εκδήλωσης: Hammamet, Tunisia
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 20/05/2022
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 21/05/2022
Σημειώσεις: This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund-ESF) through the Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning»in the context of the project “Reinforcement of Postdoctoral Researchers -2ndCycle” (MIS-5033021), implemented by the State Scholarships Foundation (ΙΚΥ)
Schedule of the programme in Tunisia: https://siest2021.sciencesconf.org/
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταδιδακτορικοί ερευνητές

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Το πλήρες κείμενο αυτού του τεκμηρίου δεν διατίθεται προς το παρόν από το αποθετήριο