Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/973
Τύπος: Πρακτικά συνεδρίου
Τίτλος: Έλεγχος της συνεκτικότητας των νοητικών μοντέλων μαθητών δημοτικού για τη δύναμη
Εναλλακτικός τίτλος: Examining the consistency of primary student’s mental models of force
Συγγραφέας: [EL] Βαϊοπούλου, Χαρίκλεια-Παναγιώτα[EN] Vaiopoulou, Charikleia-Panagiotasemantics logo
[EL] Παπαγεωργίου, Γεώργιος[EN] Papageorgiou, Georgesemantics logo
Ημερομηνία: 2020
Περίληψη: Στην έρευνα για τη φύση της γνώσης των μαθητών πριν την κατάκτηση της επιστημονικής άποψης έχουν κυριαρχήσει δύο ανταγωνιστικές θεωρητικές προσεγγίσεις: η πρώτη αντιλαμβάνεται την προϋπάρχουσα γνώση ως μία ενιαία θεωρία πλαισίου με επεξηγηματική ισχύ, ενώ η δεύτερη ως ένα σύνολο ημι-ανεξάρτητων τμημάτων γνώσης. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της δομής της γνώσης των παιδιών. Με τη μέθοδο της Ανάλυσης Λανθανουσών Τάξεων (LCA) και χορηγώντας σε 742 μαθητές το εργαλείο κλειστού τύπου Force-RQ, αναζητήθηκαν συγκεκριμένα νοητικά μοντέλα που έχουν καταγραφεί βιβλιογραφικά για την έννοια της δύναμης. Από τις σχετικές αναλύσεις δεν εντοπίστηκαν ενδείξεις ύπαρξης συνεκτικών νοητικών μοντέλων πέραν του επιστημονικού.

In research concerning the nature of students' knowledge prior to the acquisition of the scientific view, two competing theoretical approaches have dominated. The one perceives pre-existing knowledge as a framework theory, while the other as a set of quasi-independent elements. The purpose of this study was to investigate the nature of children's knowledge. The sample consisted of 742 children who responded to the forced-choice inventory Force-RQ. LCA was applied in order to identify the mental models of Force that have been proposed in the relevant bibliography. In all analyses carried out, no coherent mental model was identified except the scientific one.
Γλώσσα: Ελληνικά
Τόπος δημοσίευσης: Φλώρινα, Ελλάδα
Σελίδες: 9
ISBN: 978-618-83267-7-4
Θεματική κατηγορία: [EL] Ψυχολογία, διεπιστημονική προσέγγιση[EN] Psychology, interdisciplinarysemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: συνέπεια απαντήσεωνΑνάλυση Λανθανουσών Τάξεωνεπιβεβαιωτική μεθοδολογίακλειστό ερωτηματολόγιοconsistency of responsesLatent Class Analysisconfirmatory procedureforced-choice inventoryLCA
Διατίθεται ανοιχτά στην τοποθεσία: http://synedrio2019.enephet.gr/?page_id=1386
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Ηλεκτρονικά Πρακτικά 11ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Επαναπροσδιορίζοντας τη Διδασκαλία και Μάθηση των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας στον 21ο αι.
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): 129-137
Όνομα εκδήλωσης: 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Επαναπροσδιορίζοντας τη Διδασκαλία και Μάθηση των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας στον 21ο αι.
Τοποθεσία εκδήλωσης: Φλώρινα, Ελλάδα
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 19/04/2019
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 21/04/2019
Εμφανίζεται στις συλλογές:Μεταδιδακτορικοί ερευνητές

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Παραδοτέο 4.pdfΈλεγχος της συνεκτικότητας των νοητικών μοντέλων μαθητών Δημοτικού για τη Δύναμη12 σελίδες σελίδες1.19 MBAdobe PDFΔημοσιευμένη/του ΕκδότηincΔείτε/ανοίξτε