Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/123456789/1411
Τύπος: | Πρακτικά συνεδρίου |
Τίτλος: | A robotic edutainment framework for designing child-robot interaction scenarios |
Συγγραφέας: | [EL] Ευθυμίου, Νίκη[EN] Efthymiou, Niki [EL] Φίλντισης, Παναγιώτης-Παρασκευάς[EN] Filntisis, Panagiotis-Paraskevas [EL] Ποταμιάνος, Γεράσιμος[EN] Potamianos, Gerasimos [EL] Μαραγκός, Πέτρος[EN] Maragos, Petros |
Ημερομηνία: | 01/07/2021 |
Περίληψη: | This paper presents the development of a child-robot interaction (CRI) system for edutainment scenarios, aiming to provide a framework for their design and to simplify access to social robots by educators with non-specialized technical knowledge in this challenging area. Our framework incorporates powerful robotic perception modules for action and emotion recognition of the interacting child, allowing the robot to exhibit empathy and be informed of the child’s activity. Both developed modules are evaluated on respective datasets, outperforming the current state-of-the-art by a significant margin, while retaining low computational cost. The modules are complemented by off-the-shelf automatic speech recognition and synthesis components to further enable and enrich edutainmment-focused CRI. Moreover, the developed framework allows custom CRI scenario-building via a suitable graphical user interface, providing a valuable asset to educators wishing to utilize social robots in the classroom. |
Γλώσσα: | Αγγλικά |
Τόπος δημοσίευσης: | Corfu, Greece |
Σελίδες: | 7 |
DOI: | 10.1145/3453892.3458048 |
ISBN: | 978-1-4503-8792-7 |
Θεματική κατηγορία: | [EL] Επιστήμη ηλεκτρονικών υπολογιστών[EN] Computer Science |
Λέξεις-κλειδιά: | child-robot interaction; robotic framework for edutainment; emotion recognition; action recognition |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | © 2021 Copyright held by the owner/author(s). Publication rights licensed to ACM |
Όροι και προϋποθέσεις δικαιωμάτων: | Permission to make digital or hard copies of all or part of this work for personal or classroom use is granted without fee provided that copies are not made or distributed for profit or commercial advantage and that copies bear this notice and the full citation on the first page. Copyrights for components of this work owned by others than the author(s) must be honored. Abstracting with credit is permitted. To copy otherwise, or republish, to post on servers or to redistribute to lists, requires prior specific permission and/or a fee. Request permissions from permissions@acm.org. |
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: | https://dl.acm.org/doi/10.1145/3453892.3458048 |
Ηλεκτρονική διεύθυνση περιοδικού: | https://dl.acm.org/doi/proceedings/10.1145/3453892 |
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: | PETRA '21: Proceedings of the 14th PErvasive Technologies Related to Assistive Environments Conference |
Σελίδες τεκμηρίου (στην πηγή): | 160-166 |
Όνομα εκδήλωσης: | PETRA '21: The 14th PErvasive Technologies Related to Assistive Environments Conference |
Τοποθεσία εκδήλωσης: | Corfu, Greece |
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: | 29/06/2021 |
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: | 02/07/2021 |
Σημειώσεις: | This research is carried out/funded in the context of the project “Intelligent Child-Robot Interaction System for designing and implementing edutainment scenarios with emphasis on visual information" (MIS 5049533) under the call for proposals “Researchers’ support with an emphasis on young researchers- 2nd Cycle”. The project is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund- ESF) by the Operational Programme Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020. |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Ερευνητικές ομάδες |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Σελίδες | Μέγεθος | Μορφότυπος | Έκδοση | Άδεια | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
3453892.3458048.pdf | αρθρο συνεδρίου | 7 σελίδες | 3.7 MB | Adobe PDF | Δημοσιευμένη/του Εκδότη | Δείτε/ανοίξτε |