Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/123456789/866
Τύπος: Ανακοίνωση σε συνέδριο
Τίτλος: Gender responses to emotional appeals in advertising: comparing self-reported measures and facial expressions
Συγγραφέας: [EL] Τσίχλα, Ειρήνη[EN] Tsichla, Eirinisemantics logo
[EL] Βουτσά, Μαρία[EN] Voutsa, Mariasemantics logo
[EL] Μαργαρίτη, Κωστούλα[EN] Margariti, Kostoulasemantics logo
[EL] Χατζηθωμάς, Λεωνίδας[EN] Hatzithomas, Leonidassemantics logo
Ημερομηνία: 28/06/2019
Περίληψη: Gender stereotypes are shown to influence males’ and females’ emotional responses by dictating socially acceptable behaviors that hinder emotional expressiveness. Employing an experimental design, this study examines gender differences in emotional responses to aggressive, warm and non-emotional advertising stimuli and compares their reported emotional reactions to the analysis of facial expressions, a measure less susceptible to social desirability. The results demonstrate that males report higher levels of happiness and lower levels of negative emotions for the aggressive ad, whereas females report higher levels of happiness for the warm ad. Both sexes report similar responses for the non-emotional ad. The results from the facial expression analysis paint a similar picture regarding females’ higher levels of happiness for the warm ad and their higher levels of sadness for the aggressive ad. The findings contribute to the literature that employs physiological measures for advertising research yielding important managerial and social policy implications.
Γλώσσα: Αγγλικά
Τόπος δημοσίευσης: Krems, Austria
Σελίδες: 16
Θεματική κατηγορία: [EL] Μάρκετινγκ[EN] Marketingsemantics logo
Λέξεις-κλειδιά: ΦύλοΔιαφήμιση
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © by the author(s)
Ηλεκτρονική διεύθυνση του τεκμηρίου στον εκδότη: http://www.europeanadvertisingacademy.org/proceedings/
Τίτλος πηγής δημοσίευσης: Proceedings of the 18th International Conference on Research in Advertising - ICORIA 2019
Όνομα εκδήλωσης: 18th International Conference on Research in Advertising - ICORIA 2019
Τοποθεσία εκδήλωσης: Krems, Austria
Ημ/νία έναρξης εκδήλωσης: 27/06/2019
Ημ/νία λήξης εκδήλωσης: 29/06/2019
Σημειώσεις: Conference Programme: http://www.europeanadvertisingacademy.org/docs/2019/ICORIA-2019-programme-updated.pdf
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ερευνητικές ομάδες

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Paper Including Authors' Info.docxGender Responses to Emotional Appeals in Advertising: Comparing Self-Reported Measures and Facial Expressions16 σελίδες σελίδες295.59 kBMicrosoft Word XMLΤου συγγραφέα (pre-refereeing)nocopyΔείτε/ανοίξτε